۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83267648
T T
۰ نفر
براي پذيرش 10 ميليون گردشگر در هرمزگان هدف گذاري شود

استاندار هرمزگان با قدرداني از مجموعه شهرداري بندرعباس به دليل ارايه خدمات مناسب به گردشگران در ايام نوروز گفت: بايد براي سال هاي آينده براي پذيرش 10 ميليون گردشگر در استان هدف گذاري شود.

به گزارش يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري هرمزگان، فريدون همتي در نشست با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر بندرعباس افزود: نياز است براي رسيدن به اين هدف مهم در بلند مدت، تجهيزات و زيرساخت هاي مناسبي در هرمزگان ايجاد شود.
وي ابراز داشت: در هرمزگان جاذبه هاي متنوع و كافي براي حضور اين تعداد گردشگر وجود دارد و اگر به اين هدف برسيم شاهد خلق ثروت عمده، درآمد زايي، تحرك اقتصادي و ايجاد اشتغال فراوان در استان خواهيم بود.
استاندار هرمزگان ياد آورشد: هر چند تلاش هاي خوبي از سوي شهرداري بندرعباس و ساير ارگان ها در ايام نوروز انجام شد اما هنوز تا رسيدن به نقطه ايده آل ها فاصله داريم و بايد تلاش كنيم تا در زمان كوتاهي به آن دست يابيم.
همتي گفت: بايد وظيفه خود بدانيم كه آسايش و رفاه گردشگران را در سطح قابل قبولي در هرمزگان تامين نماييم.
وي ادامه داد: توجه به تحقق اهداف حوزه گردشگري و فعال كردن بخش خصوصي در اين راستا بايد همواره در اولويت باشد، چرا كه اين حوزه، توليد و اشتغال بسياري براي هرمزگان به همراه خواهد داشت.
وي تصريح كرد: بايد به قدري امكانات مناسب براي گردشگري ايجاد شود كه هر كدام از گردشگراني كه به اين استان سفر مي كنند به مبلغان جاذبه هاي گردشگري هرمزگان تبديل شوند.
وي با بيان اينكه در ساحل بندرعباس مي توان با ارائه خدمات مناسب و ايجاد امكانات ظرفيت هاي درآمد زايي بسياري ايجاد كرد، گفت: در سالجاري خدمات شهري بهتري به گردشگران در بندرعباس ارائه شد و در اين خصوص رضايت مندي نسبي وجود داشت.
به گفته استاندار هرمزگان، تحولات ايجاد شده در ساحل شهر بندرعباس قابل تقدير است چرا كه فضاي ساحلي اين شهر با نشاط تر از گذشته شده اما بايد امكانات اين منطقه به سرعت تكميل شود.
همتي در ادامه خواستار ايجاد كمپ هاي مناسب و محيط هاي مطمئن براي اسكان گردشگران در بندرعباس شد و بيان داشت: اين مناطق بايد از امكانات كافي از جمله سرويس هاي بهداشتي و حمام برخوردار باشند.

**جمع آوري سگ هاي ولگرد به سرعت انجام شود
استاندار هرمزگان در ادامه اين نشست با اشاره به جان باختن يك كودك در قشم بر اثر حمله سگ هاي ولگرد گفت: بايد جمع آوري سگ هاي ولگرد در سطح شهر بندرعباس و ساير نقاط اين استان به طور جدي و به سرعت انجام شود.
همتي با ابراز همدردي از خانواده كودك جان باخته در اثر حمله سگ هاي ولگرد در جزيره قشم، اظهار داشت: اين حادثه دردناك نشان داد كه اين امر يك معضل جدي در سطح استان هرمزگان است و بايد در اسرع وقت رفع شود.
وي بيان داشت: تميز نبودن برخي مناطق شهري و وجود سگ‌هاي ولگرد از جمله دغدغه‌هاي مردم در بندرعباس و ساير شهرهاي استان هرمزگان است.

**شهرداري بندرعباس از پساب فاضلاب براي آبياري فضاي سبز اقدام كند
استاندار هرمزگان همچمنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت رفع مشكل ورود فاضلاب به دريا در بندرعباس گفت: شهرداري بندرعباس هرچه سريعتر با رفع موانع وعقد قرارداد با بخش خصوصي در اين حوزه، اقدامات لازم را جهت استفاده از پساب تصفيه شده فاضلاب در راستاي آبياري فضاي سبز انجام دهد.
همتي افزود: با اين كار مي‌ توان فضاي سبز شهر بندرعباس را گسترش داد و از ورود فاضلاب به دريا نيز جلوگيري كرد.
وي ادامه داد: در سفر سال 96 رييس جمهوري به استان هرمزگان، خريد تضميني پساب تصفيه شده فاضلاب در بندرعباس به تصويب رسيد و هم اكنون اين طرح با سرعت مناسبي توسط پيمانكار بخش خصوصي در حال اجراست.

**احياي بافت هاي فرسوده در سالجاري با قوت بيشتري انجام شود
استاندار هرمزگان وجود محلات داراي بافت فرسوده را از ديگر معضلات شهر بندرعباس دانست و گفت: هدف اصلي از اجراي طرح نوسازي بافت هاي فرسوده علاوه بر ايجاد و بازگشايي خيابان هاي مناسب در محلات، احداث خانه هاي مطلوب براي مردم است كه در سالجاري بايد اين كار با قوت بيشتري ادامه يابد.
همتي خاطرنشان كرد: شهرداري بندرعباس در راستاي نوسازي محلات داراي بافت فرسوده به خوبي پاي كار آمد و اقدامات مناسبي را انجام داد.
وي با بيان اينكه مطالعه خوبي براي زيباسازي خورگورسوزان در شهر بندرعباس انجام شده است، گفت: اقدامات زيباسازي خورها نيز بايد با بكارگيري ايده هاي مناسب به سرعت در بندرعباس آغاز شود.
استاندار هرمزگان در راستاي آغاز عمليات احداث بلوار ساحلي در شرق بندرعباس خاطرنشان كرد: كار كم نظيري با تلاش شهرداري بندرعباس آغاز شده كه مي تواند ظرفيت هاي جديدي در زمينه گردشگري براي شهر ايجاد كند.

**آبگرفتگي معابر و كمبود پاركينگ از ديگر مشكلات شهري بندرعباس
استاندار هرمزگان، آبگرفتگي معابر شهر بندرعباس در زمان بارندگي را از ديگر مشكلات موجود در اين شهر برشمرد و اظهار داشت: اين مشكل بايد به سرعت و با يك برنامه ريزي مناسب به شكل اساسي حل شود.
وي با اشاره به وجود مشكل كمبود پاركينگ عمومي در شهر بندرعباس، بيان داشت: بايد در چندين نقطه از شهر بندرعباس بويژه در مناطق ساحلي پاركينگ هاي عمومي احداث شود.
استاندار هرمزگان يادآورشد: كمك به ساخت مسجد و ديگر فضاهاي فرهنگي و مذهبي و يا كمك به حوزه ورزش از وظايف شهرداري است، چون موجب ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد.
همتي تاكيد كرد: همه بايد تلاش كنيم كه بندرعباس به نگين شهرهاي بندري ايران تبديل شود و تحقق اين امر نيازمند همدلي تمامي ارگان ها از جمله شهرداري و شوراي شهر است.
7195/6048