۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۱۷
کد خبر: 83268735
T T
۰ نفر
كمك یك میلیارد ریالی شهرداری شهركرد به سیل زدگان تصویب شد

شهركرد- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهركرد گفت: اعضای این شورا پیشنهاد شهردار این شهر را برای كمك یك میلیارد ریالی به مناطق سیل زده تصویب كردند.

به گزارش ایرنا، حیدر علیپور دهكردی شامگاه یكشنبه در یكصد و پنجاه و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهركرد تاكید كرد: براساس این مصوبه قرار شد شهرداری در مرحله نخست محموله ای از نیازهای مردم مناطق سیل زده به ارزش 500 میلیون ریال را تهیه و ارسال كند.
وی افزود: همچنین در مرحله دوم نیز محموله دیگری به ارزش 500 میلیون ریال برای تامین بخشی از نیازهای مردم مناطق سیلزده كشور از سوی شهرداری شهركرد تهیه و به ویژه در استان های خوزستان و لرستان ارسال خواهد شد.
علیپور دهكردی همچنین تصریح كرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهركرد قرار شد تا ارزش معاملاتی برای تعیین جرایم كمیسیون ماده 100 شهرداری در سال جاری بدون تغییر اعمال شود.
به گزارش ایرنا، براساس تبصره 11 ذیل قانون ماده 100 شهرداری ها، هر ساله باید ارزش معاملاتی برای تعیین جرایم این كمیسیون تغییر یابد كه این مهم در سال جاری با مصوبه شورای اسلامی شهركرد بدون تغییر اعمال خواهد شد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهركرد نیز گفت: با توجه به بارش های 3 موج اخیر در چهارمحال و بختیاری و جوشیدن چشمه های مركز استان ضرورت دارد تا شهرداری ساماندهی و محوطه سازی این چشمه ها را در دستوركار خود قرار دهد.
فرهاد رئیسی دهكردی تاكید كرد: ساماندهی مسیر خروجی آب از چشمه های قمقمه، تهلیجان و گودال چشمه شهركرد می تواند در حفظ منابع آب و ارتقای مناطق تفریحی مركز چهارمحال و بختیاری مؤثر باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برای ترغیب در جمع آوری زباله و پسماند شهری باید شهركرد را به دو منطقه تقسیم كرد.
رئیسی دهكردی تصریح كرد: با این اقدام می توان از توان رقابتی شركت های مختلف برای جمع آوری زباله ها و پسماند شهری و همچنین تفكیك زباله از مبدأ استفاده و بهره گیری كرد.
وی اظهار داشت: در این صورت ضمن ایجاد رقابت در انجام كار كیفی، رضایتمندی شهروندان از عملكرد مدیریت شهری افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، شهردار شهركرد نیز گفت: میزان تولید زباله روزانه در شهركرد به ازای هر شهروند 750 گرم است.
نورالله غلامیان دهكردی تاكید كرد: با جمعیت 200 هزار نفری مركز چهارمحال و بختیاری روزانه حداقل 150 تن زباله در شهركرد تولید می شود.
وی افزود: شهركرد 8 میلیون متر مربع معبر اصلی و فرعی دارد كه انجام خدمات مطلوب به شهروندان در این حوزه نیازمند حضور شركت های خدمات رسان توانمند است.
غلامیان دهكردی در خصوص موافقت اعضای شورای اسلامی شهركرد برای كمك یك میلیارد ریالی به مناطق سیل زده كشور تصریح كرد: این كمك ها به زودی در قالب نیازهای ضروری مردم منطقه تهیه، تامین و در 2 مرحله ارسال خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بارش های بهاری در برخی استان های كشور باعث خساراتی شده است كه با توجه به شدت بارش ها مردم لرستان و خوزستان به خدمات رسانی بیشتری نیاز دارند.
موج نخست بارش های چهارمحال و بختیاری پنجم و ششم فروردین، موج دوم نیز از عصر یكشنبه یازدهم فروردین ادامه یافت.
2097/7362