۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83269175
T T
۰ نفر

حجم آب سد دامغان 3.5 ميليون متر مكعب افزايش يافت

۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83269175
حجم آب سد دامغان 3.5 ميليون متر مكعب افزايش يافت

سمنان- ايرنا- كارشناس امور منابع آب و مسئول بهره برداري از سد شهيد شاهچراغي دامغان گفت: حجم آب اين سد در پي بارش و سيلاب هاي اخير از ابتداي سال تاكنون 3.5 ميليون متر مكعب افزايش يافت.

احمد يحيايي نيا روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، به افزايش سه متري تراز آب مجموعه سد شهيد شاهچراغي دامغان اشاره كرد و افزود: بارندگي و سيلاب هاي اخير با ورود به رودخانه چشمه علي، به مجموعه سد دامغان سرريز مي شود.
كارشناس امور منابع آب و مسئول بهره برداري از سد شهيد شاهچراغي دامغان افزود: از ابتداي سال 98 تا كنون با افزايش 350 سانتي متري تراز آب در اين سد، به ميزان سه ميليون و 500 هزار متر مكعب آب وارد اين مجموعه شده است.
يحيايي نيا ادامه داد: در حال حاضر حجم آب موجود در سد دامغان بيش از 13 ميليون متر مكعب است كه با توجه به حجم رسوب موجود، حجم خالص آب موجود حدود 10 ميليون متر مكعب برآورد مي شود.
وي خاطر نشان كرد: اين مجموعه تا رسيدن به تراز عادي به 6 ميليون و 500 هزار متر مكعب حجم آب نيازمند است.
يحيايي نيا اظهار داشت: با توجه به بارش و ميزان ذخيره آب موجود در سد، تا 2 سال آينده هيچ نگراني از بابت كمبود آب آشاميدني و كشاورزي وجود ندارد.
مسئول بهره برداري از سد شهيد شاهچراغي دامغان، به طرح بازديد از مجموعه سد دامغان اشاره كرد و گفت: از يكم تا دوازدهم فروردين 98، بيش از هشت هزار و 500 نفر از اين مجموعه بازديد كردند.
به گزارش ايرنا، مجموعه سد شهيد شاهچراغي دامغان با ظرفيت 21 ميليون متر مكعب در 10 كيلومتري شمال شهر دامغان قرار دارد.
از اين سد، تعداد 23 نهر شهري و روستايي آبگيري مي كنند كه در فصل پاييز و بهار براي زراعت، در فصل تابستان و زمستان براي باغباني و در تمام سال براي بخش آشاميدني بهره برداري مي شود.
تعداد 2 هزار زارع از آب موجود در سد دامغان استفاده مي كنند.
9856/6103