۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبر: 83269629
T T
۰ نفر
یكهزار و 43 دكل برق خوزستان در معرض خطر سیل قرار دارند

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شركت برق منطقه ای خوزستان گفت: یكهزار و 43 دكل برق این شركت در معرض سیلاب قرار گرفته كه از این تعداد 492 دكل به ترمیم نیاز دارند.

به گزارش ایرنا محمود دشت بزرگ روز دوشنبه در نشست مدیریت بحران با موضوع خطر سیلاب برای تجهیزات برق بیان كرد: از 39 پست برق در معرض خطر در خوزستان، هفت پست را خطر جدی تهدید می كند و با سیل بند نگهداری شده اند.
وی افزود: 23 خط انتقال برق در خوزستان در سطوح ولتاژی مختلف به دلیل سیلاب در شرایط بحرانی قرار دارند و باید سریع به آنها رسیدگی شود.
وی بیان كرد: با افزایش آب خروجی از سدها و افزایش آورد رودخانه ها دكل ها و پست های بیشتری در معرض خطر سیل قرار می گیرد و نیازمند كار وسیع تری است؛ برای جلوگیری از ورود آب به پست ها سیل بند احداث و در حال تقویت آنها هستیم.
دشت بزرگ با تاكید بر اینكه ماشین آلات لازم برای مقابله با سیل را در اختیار نداریم، افزود: حجم كار بسیار وسیع است و نیاز به ماشین آلات بیشتری است كه در اختیار شركت قرار بگیرد؛ پست ها و خطوط در معرض خطر سیلاب در سطح ولتاژی مختلف هستند و سطح خاموشی آنها در شبكه می تواند گسترده باشد.
به گفته معاون هماهنگی انتقال توانیر قرار است شركت های برق منطقه ای اصفهان و فارس، ماشین آلات لازم را به خوزستان ارسال كنند؛ همچنین با هماهنگی شركت توانیر تعدادی قایق برای دسترسی به دكل ها و پست ها و یك دستگاه بالگرد برای رصد لحظه ای شبكه در اختیار برق منطقه ای خوزستان قرار می گیرد.
9887/ 6037
۰ نفر