۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۴۶
کد خبر: 83270463
T T
۰ نفر

دغدغه مالي فدراسيون تيروكمان براي كسب سهميه المپيك

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۴۶
کد خبر: 83270463
دغدغه مالي فدراسيون تيروكمان براي كسب سهميه المپيك

تهران - ايرنا - رييس فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: براي افزايش شانس كسب سهميه المپيك نياز به تخصيص اعتبارات فدراسيون طي دو ماه نخست سال داريم و اميدوارم وزارت ورزش در اين زمينه حمايت لازم را داشته باشد.

«غلامرضا شعباني بهار» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در همين ارتباط ديداري با «مسعود سلطاني فر» وزير ورزش و جوانان و «ژاله فرامرزيان» معاون توسعه مديريت و منابع اين وزارتخانه داشتم و از آنان خواستم با توجه به اولويت كسب سهميه المپيك و اينكه اوج ترافيك مسابقات رسمي و جهاني در سه ماه نخست سال جاري است، بخش اعظم بودجه فدراسيون در دو ماه نخست سال تخصيص يابد تا قادر به اجراي برنامه هاي آماده سازي و اعزام تيم ها را داشته باشيم.
وي اظهار داشت: البته قرار نيست كه تيم هاي ملي در همه رده هاي سني و در هر دو رشته كامپوند و ريكرو را به طور يكسان به رويدادهاي مهم ورزشي اعزام كنيم زيرا در حال حاضر هدف كسب سهميه المپيك و اولويت با رشته ريكرو است.
شعباني بهار افزود: در نشستي با مدير تيم هاي ملي و كادر فني دو تيم و توافق خود آنان به اين نتيجه رسيديم كه اگر تيم ملي كامپوند بتواند در مسابقات كاپ آسيا نتيجه خوبي كسب كند در اين صورت كامپوند كاران به جام جهاني شانگهاي چين اعزامي مي شوند و در غير اين صورت به دليل مشكلات مالي شديد اعزام آنان به چين لغو خواهد شد.
وي افزود: در مسابقات كاپ آسيا، تيم ايران در بخش مردان در بخش انفرادي و تيمي مقام اول و دوم و در بخش ميكس مدال نقره را كسب كرد بنابراين، تيم كامپوند سه نفره مردان و «ويدا حليميان» كه در كسب مدال نقره ميكس سهيم بود به جام جهاني شانگهاي چين اعزام مي شوند.
رييس فدراسيون تيراندازي با كمان ادامه داد: با توجه به اولويت بندي رشته ها براساس المپيك، تيم ملي تيراندازي با كمان ريكرو از 4 تا 14 ارديبهشت و پيش از جام جهاني شانگهاي در شهر گوانگجو چين اردو مي زند و سپس راهي شانگهاي مي شود، اما تيم كامپوند با توجه به كمبود اعتبارات فدراسيون 14 ارديبهشت از تهران راهي شانگهاي مي شود.
شعباني بهار با اشاره به مراحل سه گانه مسابقات كسب سهميه المپيك 2020 توكيو يادآور شد: پيكارهاي قهرماني جهان (خرداد ماه در هلند)، قهرماني آسيا (آذر ماه در تايلند) و آخرين مرحله توزيع سهميه هاي المپيك، خرداد ماه سال 99 در برلين و در جريان مسابقات جام جهاني انجام مي شود. بنابراين بايد اعتبارات به گونه اي باشد كه بتوانيم سهميه لازم براي حضور در المپيك را كسب كنيم كه اميد ما كسب سهميه تيمي در هلند است و البته قهرماني آسيا در تايلند نيز اهميت زيادي دارد.
وي تصريح كرد: دغدغه اصلي اكنون تامين منابع مالي است و با توجه به اينكه 80 درصد رقابت هاي مهم و كسب سهميه در سه ماه نخست سال جاري است اميدواريم وزير همانطور كه سال گذشته بخش اعظم اعتبار فدراسيون ها را با توجه به بازي هاي آسيايي در ماههاي نخست پرداخت كرد، اعتبار تخصيصي اين فدراسيون را زودتر پرداخت كنند تا هزينه هاي سفر از جمله پرداخت به شركت هاي هواپيمايي، تامين هزينه غذا و لباس ورزشكاران فراهم شود.
شعباني بهار خاطر نشان كرد: دومين مشكل و نگراني، نداشتن خوابگاهي در شان كمانداران تيم ملي است. زيرا براي ورزشكاران رشته هاي المپيكي مناسب نيست كه از خوابگاه ساير فدراسيون ها استفاده كنند و هر زمان كه خود آنان به خوابگاهشان نياز داشته باشند كمانداران ما را بيرون كنند. البته كارها براي آماده كردن خوابگاه فدارسيون آغاز شده و اميدواريم وزارت ورزش و كميته ملي المپيك حمايت لازم را داشته باشد.
وي همچنين به آغاز تمرينات تيم ملي تيراندازي با كمان معلولان در دو بخش كامپوند و ريكرو (زنان و مردان) از 11 فروردين اشاره كرد و گفت: هر دو رشته كامپوند و ريكرو معلولان در پارالمپيك حضور دارد، اين دو رشته پا به پاي هم تمرينات خود را پيگيري مي كنند و انتظار ما از وزارت ورزش وجوانان اين است كه اعتبارات ما را با توجه به مدال آور بودن اين رشته ها در پارالمپيك افزايش دهند.
ورزشي **1828**1067**
۰ نفر