۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83270990
T T
۰ نفر
سیل پویشهای مردمی خراسان رضوی برای كمك به هموطنان سیلزده فروكش نمی كند

مشهد-ایرنا- در پی بارندگیهای شدید همزمان با روزهای آغازین سال 1398 كه منجر به سیلاب در شمال و غرب كشور با خسارات سنگین شده، فعالیت مردم و نهادهای گوناگون در خراسان رضوی در قالب پویشهای مختلف و اقدامات سازمان یافته به منظور كمك به هموطنان سیلزده شكل گرفته و همچنان ادامه دارد.

تازه ترین این اقدامات پویشی مردمی با عنوان 'پاسخ به لبخند' است كه مدیركل انتقال خون خراسان رضوی در خصوص آن گفت: این اقدام با هدف جمع آوری و ارسال كمكهای مردمی از این استان برای هموطنان سیلزده در استانهای شمال و غرب كشور آغاز شد.
دكتر حمیدرضا اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش مردمی پاسخ به لبخند كه با همكاری مجمع خیران انتقال خون، شورای مشاركتهای زنان خیر سلامت و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به اجرا در آمده پاسخ داوطلبان اهدای خون در این استان به اقدام شایسته اهداكنندگان خون در استانهای سیلزده گلستان، لرستان و خوزستان است.
وی ادامه داد: در قالب 'پویش پاسخ به لبخند' اقلام مختلف و مورد نیاز هموطنان سیلزده نظیر دارو و لوازم بهداشتی در قالب بسته های سلامت تهیه و به استانهای درگیر سیل ارسال می شود.
رئیس شورای مشاركتهای مردمی زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: افزود: پویش پاسخ به لبخند با همكاری مجمع خیران انتقال خون و جمعیت هلال احمر این استان برای كمك به هموطنان سیلزده كلید زده شد.
آرزو حیدریان افزود: در قالب این پویش مردمی كمكهای نقدی، غیرنقدی و اقلام ضروری مورد نیاز هموطنان سیلزده كشورمان، در خراسان رضوی جمع آوری و به استانهای گلستان، لرستان و خوزستان ارسال می شوند.
پیش از این نیز 'پویش مشهد مهربانی' به همت شهرداری، شورای اسلامی شهر مشهد و كمك جمعیت هلال احمر شكل گرفت كه در چارچوب آن تاكنون طی سه مرحله اقلام مورد نیاز همچون دارو، لوازم بهداشتی، مواد خوراكی و آشامیدنی به گلستان و لرستان ارسال شده است. جامعه ورزشی خراسان رضوی نیز پویشی را به همین منظور راه اندازی كرد.
بسیج سازندگی خراسان رضوی هم به منظور امدادرسانی به استانهای سیلزده تاكنون 70 گروه جهادی را راهی گلستان، لرستان و خوزشتان كرده است.
آستان قدس نیز با بكارگیری ظرفیتهای خود در حوزه های عمران، امور رفاهی، امداد و پزشكی و محوریت بنیاد كرامت امام رضا(ع)، جهادگران و خادمیاران رضوی دست اندركار كمك به سیلزدگان در استانهای خراسان شمالی، مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان است.
همچنین شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی اقدام به برپایی ستادهای جمع آوری كمكهای مردمی این استان با همكاری جمعیت هلال احمر، كمیته امداد، بهزیستی، بسیج و شهرداری مشهد كرده است.
ظرف دو هفته اخیر هزار و 100 تن كالا شامل اقلام غذایی، بهداشتی و لوازم ضروری با 151 دستگاه كامیون از خراسان رضوی به مناطق سیلزده كشور ارسال شده كه مقصد بخش عمده آنها استان گلستان بوده است. وزارت كشور، خراسان رضوی را به عنوان معین و كمك رسان به گلستان تعیین كرده است. همچنین در این مدت 515 نفر از نیروهای عملیاتی و متخصص خراسان رضوی به مناطق سیلزده در گلستان اعزام و سه فروند بالگرد و 131 دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات شامل 32 دستگاه ماشین سنگین، 53 دستگاه ماشین سبك و 46 دستگاه تجهیزات به آن ارسال شده اند.
همزمان با نخستین روزهای سال 1397 بارندگیهای شدید در استانهای شمالی و غربی كشور به ویژه گلستان، مازندران، فارس، لرستان، كرمانشاه و خوزستان موجب وقوع سیل و خسارت شد.
3027/1858