۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83271514
T T
۰ نفر
اورژانس سيستان و بلوچستان افزون بر6000 ماموريت نوروزي انجام داد

زاهدان - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: همزمان با طرح نوروزي 6 هزار و 97 ماموريت جاده اي و شهري توسط نيروهاي اورژانس اين دانشگاه انجام شد.

به گزارش ايرنا سيد محمد هاشمي شهري روز سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار داشت: سه هزار و 447 ماموريت غير ترافيكي و 2 هزار و 650 ماموريت ترافيكي در اين مدت در سيستان و بلوچستان انجام شد.
وي افزود: 50 پايگاه اورژانس و 6 ايستگاه سلامت دانشگاه در طرح نوروزي به مسافران خدمات ارائه دادند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با اشاره به اقدامات معاونت بهداشتي دانشگاه در طرح نوروزي گفت: 12 هزار و 492 بازديد در اين مدت در حوزه معاونت بهداشتي انجام شد كه 27 مورد پلمب و معدوم سازي حدود 12 تن مواد غذايي فاسد را به همراه داشت.
هاشمي شهري بيان كرد: همچنين 71 هزار و 131 نفر در اين مدت به اورژانس بيمارستان هاي زير پوشش اين دانشگاه مراجعه كردند.
وي گفت: در نخستين روزهاي سال جديد و در تعطيلات نوروز چند حادثه مهم و پر تلفات رانندگي در محورهاي ارتباطي شهرستان سراوان رخ داد به طوري كه در 2 حادثه رانندگي 20 كشته و حدود 20 مجروح گزارش شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان افزود: به دنبال وقوع اين حوادث و در تماس هاي تلفني با مدير شبكه بهداشت و درمان سراوان پيشنهاد اعزام پزشكان متخصص، دارو و تجهيزات كمكي از مركز استان مطرح اما اعلام شد توان و ظرفيت درماني در بيمارستان اين شهرستان مرزي به اندازه اي رسيده است كه به تنهايي قادر به ارائه خدمات است.
وي بيان كرد: با برنامه ريزي هاي منسجم براي نخستين بار شاهد بوديم كه در تعطيلات نوروز هيچ شكايتي در سامانه كشوري ۱۹۰ در زمينه مسايل درماني در محدوده اين دانشگاه ثبت نشد.
هاشمي شهري افزود: علاوه بر بيمارستان ها بيش از 50 مركز خدمات سلامت شهري و روستايي به هموطنان خدمات بهداشتي درماني ارائه كردند.
وي آموزش بيش از چهار هزار نفر و واكسيناسيون 9 هزار و 376 نفر در مبادي مرزي را از ديگر اقدامات دانشگاه در طرح نوروزي برشمرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: حدود 17 هزار نفر از مردم در طول طرح نوروزي به كلينيك هاي تخصصي و فوق تخصصي اين دانشگاه مراجعه كردند.
وي افزود: بخش هاي خاص نظير دياليز، شيمي درماني، جراحي قلب اين دانشگاه در طول ايام نوروز به هموطنان خدمات ارائه دادند به طوري كه 12 مورد عمل جراحي قبل در اين ايام انجام شد.
دكتر هاشمي شهري 140 مورد بازديد از مراكز درماني و بيمارستان ها و بستري شدن حدود سه هزار و 900 نفر در بيمارستان هاي زيرپوشش دانشگاه را بخش ديگري از خدمات ارائه شده نوروز امسال ذكر كرد.
وي با ابراز تاسف از بروز مشكلات سيل براي هموطنان گفت: از آنجايي كه بسياري از مشكلات اين مدت ناشي از عدم آگاهي مردم در برابر حوادث بود اين دانشگاه بنا دارد در سالجاري با انجام برنامه هاي مختلف آسيب پذيري افراد در برابر حوادث را كاهش دهد.
وي بر افزايش سواد سلامت در بين آحاد جامعه تاكيد كرد و افزود: رسانه ها در كنار كادر بهداشت و درمان نقش مهمي در افزايش سلامت افراد جامعه بر عهده دارند.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به عنوان پهناورترين استان كشور به سبب گستردگي جغرافيايي و قرار گرفتن در همسايگي 2 كشور افغانستان و پاكستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسيم شده كه شهرستان هاي شمالي شامل زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي زابل، شهرستان هاي زاهدان، ميرجاوه، خاش، سراوان و سيب و سوران زير نظر دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و شهرستان هاي ايرانشهر، سرباز، نيكشهر، مهرستان، چابهار، كنارك، دلگان، فنوج و قصرقند زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر قرار دارد.
7316 **6081