۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبر: 83271793
T T
۰ نفر
رهبران فلسطینی: تصمیم ترامپ محور مقاومت را قوی و متحدتر می كند

غزه - ایرنا - رهبران گروه های فلسطینی با محكومیت اقدام آمریكا در درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران در فهرست تروریسم، تاكید كردند كه این اقدام ترامپ، محور مقاومت در منطقه را برای رویارویی با تهدیدات آمریكا و رژیم صهیونیستی متحد و قوی تر می كند.

رهبران فلسطینی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در غزه تصریح كردند كه این تصمیم آمریكا محور مقاومت را برای رویارویی با قلدرمآبی آمریكایی- صهیونیستی متحد خواهد كرد.
این رهبران همچنین خواستار تشكیل جبهه مقاومت ملی یكپارچه در خاورمیانه برای رویارویی با خطر آمریكا و اسرائیل شدند كه عامل اصلی تروریسم در منطقه و جهان هستند.

**ترامپ بزرگترین تروریست در جهان است
'احمد بحر' معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در این باره تاكید كرد: آمریكا خود عامل تروریسم است، اما می كوشد سپاه پاسداران ایران و جنبش حماس و جهاد اسلامی و همه گروه های مقاومت را گروه تروریستی معرفی كند.
وی با اشاره به اینكه این موضوع قابل قبول نیست، ادامه داد: اقدامات ترامپ در حمایت از صهیونیست ها از جمله اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن حق حاكمیت این رژیم بر جولان اشغالی سوریه در راستای خدمت به صهیونیست ها و اقدامات تروریستی به شمار می رود.
'بحر' با تاكید بر دفاع از آرمان فلسطین و قدس، تصریح كرد كه سپاه پاسداران ایران، حماس، جهاد و همه گروه های فلسطینی برای آزادسازی مسجدالاقصی بسیج می شوند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا خود بزرگترین تروریست در جهان است.

**امریكا باید در فهرست تروریسم جهان قرار گیرد
'احمد المدلل' یكی از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در واكنش به تصمیم اخیر ترامپ درباره سپاه تصریح كرد: خود آمریكا باید در راس فهرست تروریسم جهانی قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینكه امریكا جز خود به هیچكس اهمیت نمی دهد، ادامه داد: امریكا نمی خواهد كه مقاومت پیشرفت كند و تنها هدفشان آن است حضور صهیونیست ها را در سرزمین فلسطین تثبیت كنند؛ چرا كه به خوبی می دانند كه سپاه پاسداران ایران مهم ترین حامی مقاومت فلسطین است.

**سرپوش گذاشتن بر تروریسم واقعی
'طلال ابوظریفه' یكی از رهبران جبهه دموكراتیك آزادی فلسطین نیز گفت: این اقدام آمریكا در واقع سرپوش گذاشتن بر تروریسم واقعی است.
وی با تاكید بر اینكه آمریكا خود، راس تروریسم است و بر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی سرپوش می گذارد، افزود: این تصمیم ضدایرانی محكوم و در راستای نبرد با مقاومت فلسطین و مقاومت عربی و اسلامی در منطقه است، زیرا نمی خواهد هیچ رویارویی با اشغالگران صهیونیستی اتفاق بیفتد.
ابوظریفه تصریح كرد: این اقدام ترامپ باعث تضعیف مقاومت نمی شود بلكه گروه های مختلف مقاومت را یكپارچه می كند.

**تلاش برای تحمیل سیطره بر منطقه
'جمیل مزهر' عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم درج نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریسم را در راستای سیاست ایجاد رعب و وحشت آمریكایی ها در منطقه و تلاشی برای تحمیل سیطره خود بر منطقه در راستای منافع دشمن جنایتكار صهیونیستی دانست.
وی تاكید كرد كه تصمیم آمریكا هیچ تاثیری در حمایت سپاه از مقاومت نمی گذارد و آمریكا نمی تواند مانع ایفای نقش محور مقاومت برای مقابله با طرح آمریكا و اسرائیل در منطقه شود.
شبك**خاورم*9329*1436**1392