۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۲۷
کد خبر: 83272093
T T
۰ نفر
بندرهاي كوچك هرمزگان نقطه قوت در اقتصاد دريا محور هستند

بندرعباس- ايرنا- مديركل گمرك شهيد باهنر گفت: بندرهاي كوچك هرمزگان به ويژه در شرق استان نقطه قوت در اقتصاد دريا محور محسوب مي شوند.

به گزارش ايرنا، مهدي رضايي روز چهارشنبه در ديدار با مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر اظهار داشت: در شرايط تحريم بايد از همه فرصت ها و ظرفيت ها براي رشد و توسعه بيشتر اقتصاد استفاده كنيم.
وي تاكيد كرد: همكاري متقابل بندر و گمرك باعث افزايش سرعت عمل، دقت، سلامت و رونق فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي در بنادر كشور مي‌شود.
مدير اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر وبنادر شرق هرمزگان نيز دراين ديدار بر لزوم همراهي وهمگرايي بندر و گمرك براي رونق بخشي به بنادر كوچك در سواحل شرق هرمزگان تاكيد كرد.
حميدرضا محمد حسيني تصريح كرد: توسعه، تجهيز و برنامه‌ ريزي مناسب جهت رونق بخشيدن به بندرهاي كوچك در راستاي افزايش رونق توليد در كشور رويكرد مهم سازمان بنادر و دريانوردي است..
وي بر لزوم همكاري مقابل بندر و گمرك براي افزايش زيرساخت ‌هاي بندر شهيد باهنر در راستاي افزايش ظرفيت براي پشتيباني از صادرات و ترانزيت در كشور تاكيد كرد.
محمدحسيني با اشاره به اقدام هاي توسعه‌ اي سازمان بنادر در بندر جاسك گفت: توسعه اين بندر مهم سواحل مكران گامي تاثيرگذار در رونق بخشي به معيشت ساحل نشينان منطقه شرق هرمزگان است.
براساس اطلاعات منتشر شده، بنادر هرمزگان سهم 98‌ درصدي در ترابري مسافران دريايي،81‌ درصدي در عمليات كانتينري، 60‌ درصدي در جابجايي كالاهاي غيرنفتي و 40‌ درصدي در تخليه و بارگيري فرآورده‌ هاي نفتي در سطح كل بنادر كشور را به خود اختصاص داده است.
بنادر شهيد باهنر، شهيد حقاني، هرمز، تياب، سيريك و جاسك در زيرمجموعه اداره بنادر و دريانوردي شهيد باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند كه عمده فعاليت‌هاي تجاري از طريق بنادر شهيد باهنر، تياب و جاسك صورت مي‌گيرد.
بندر شهيد باهنر از بنادر چند منظوره قديمي استان هرمزگان و سومين بندر ترانزيتي كشور است.
موقعيت ممتاز جغرافيايي در دسترسي به آب هاي آزاد جهان از طريق خليج فارس، اتصال به راه هاي بين المللي، نزديكي به منطقه آزاد قشم، جزيره ها و بندرهاي تجاري خليج فارس اين بندر را به پايگاهي استراتژيك و منحصر به فرد پس از مجتمع بندري شهيد رجايي تبديل كرده است.
ويژگي خاص اين بندر، برخورداري از آبخور 12 متر در زمان جزر كامل بوده كه پس از بندرهاي شهيد رجايي و امام خميني (ره)، بالاترين آبخور را در بين بنادر كشور داراست.
7198/6048