علیرضا ظفرمیرمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: 102 تماس با این سامانه از 20 اسفند سال گذشته تا 20 فروردین برقرار شده است.
وی اضافه كرد: پس از تماس شهروندان با این سامانه اپراتورهای مستقر در وزارت بهداشت و درمان شكایت را ثبت كرده و با یك كد آن را به استان محل شكایت اعلام می كنند.
كارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان افزود: در صورت بحرانی و فوریتی بودن گزارش مردمی، این موضوع به سرعت در تماس تلفنی اپراتور سامانه 190 وزارتخانه با مسئول سامانه استانی رسیدگی می شود.
ظفرمیرمحمدی بیان كرد: پس از بروز مسمومیت غذایی برای 2 تن در یكی از رستوران های معروف شهر همدان موضوع به سامانه 190 گزارش شده و به علت فوریت، موضوع سریع رسیدگی شد.
وی گفت: پس از حضور كارشناسان در محل مشخص شد كه رعایت نكردن بهداشت فردی عامل بروز این مسمومیت بوده است بنابراین رستوان پلمب شد.
كارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان افزود: چهار رستوان معروف دیگر این شهر نیز به علت رعایت نكردن نكات بهداشتی، بی توجهی به بهداشت فردی، بهداشت مكان، محل كار و دیگر مولفه ها پلمب شدند.
ظفرمیرمحمدی ادامه داد: از مجموع 102 تماس برقرار شده با سامانه 190 در جریان اجرای طرح سلامت نوروزی، بررسی ها نشان می دهد كه 99 درصد آنها صحت داشته است.
وی بیان كرد: بیشترین تماس ها مردمی و گزارش تخلف به علت رعایت نكردن نكات و مولفه های بهداشتی، نامناسب بودن فضا و مكان عرضه مواد غذایی و وضعیت نامطلوب سرویس های بهداشتی بوده است.
به گزارش ایرنا، 190سامانه مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و كار است كه با هدف رسیدگی به تخلف های بهداشتی مراكز تهیه و توزیع موادغذایی و اماكن عمومی، پاسخگویی به شكایت های مردمی، ارزیابی سریع از بهداشت محیط در مناطق آسیب دیده در بحران و حوادث غیر مترقبه راه اندازی شده است.
7526/2090
همدان- ایرنا- كارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان گفت: تماس شهروندان در طرح سلامت نوروزی با سامانه 190 منجر به پلمب پنج رستوران و غذاخوری مهم این شهر شد.