۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 83274159
T T
۰ نفر
پارسال 16.5 میلیارد دلار كالا از گمرك های هرمزگان صادر شد

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: 16 میلیارد و 500 میلیون دلار كالا به وزن 45 میلیون تن در سال گذشته از طریق مبادی گمركی استان به خارج از كشور صادر شد.

به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی روز پنجشنبه در نشست با رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این میزان كالا نسبت به مدت مشابه سال 96 از لحاظ ارزش دلاری رشد 65 درصدی داشته است.
وی بیان داشت: بیشترین صادرات هرمزگان به كشورهای امارات متحده عربی، چین، هند، عمان و تایلند است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: بیشترین كالاهای صادراتی شامل روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن ها، مواد قیری موم های معدنی، مواد پلاستیكی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن آهن و فولاد، سنگ فلز جوش و خاكستر آن، مس و مصنوعات از مس است.

** افزایش مراودات تجاری هرمزگان با كشور عمان در سال 98
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در راستای سیاست های 2 كشور ایران و عمان نیز گفت: یكی از برنامه های هدف گذاری شده این سازمان در سالجاری، افزایش مراودات تجاری با كشور عمان است.
قاسمی افزود: همچنین در راستای توسعه همكاری بازرگانی و اقتصادی 2 كشور ایران و عمان برنامه هایی برای امسال تدارك دیده شده كه می توان به پیگیری مفاد كمیسیون های مشترك اقتصادی 2 كشور و همچنین مفاد تفاهم نامه بین استان های هرمزگان و مسندم اشاره كرد.
وی بیان داشت: برگزاری سه نمایشگاه توانمندی تولیدی و صادراتی و همچنین برقراری مجدد خطوط دریایی مشترك جهت حمل بار و مسافر بین بندر خصب و بندرعباس نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سالهای گذشته بین استان های هرمزگان و مسندم عمان بوده است.
قاسمی یادآورشد: یكی از ظرفیت های برجسته هرمزگان استقرار مجتمع كشتی سازی و صنایع فراساحل است و استفاده بهینه و تدوین برنامه های اصولی برای استفاده از صنایع دریایی استان در كشورهای همسایه امری مهم برای این استان است.
7195/6048
۰ نفر