۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۱
کد خبر: 83274489
T T
۰ نفر

اقدامات اورژانسي براي نجات گردنه اسدآباد آغاز شد

۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۱
کد خبر: 83274489
اقدامات اورژانسي براي نجات گردنه اسدآباد آغاز شد

همدان - ايرنا - اقدامات اورژانسي براي نجات گردنه اسدآباد به دستور معاون امور عمراني استانداري همدان و با كمك تيم فني استان آغاز شد تا از گسترش تخريب و رانش زمين در اين شريان اصلي جلوگيري شود.

به گزارش ايرنا، محمود رضا عراقي عصر روز پنجشنبه در بازديد از گردنه اسدآباد اظهار داشت: برخي اقدامات مانند اصلاح شيب ها، سبك كردن بار ترافيكي جاده و زهكشي منطقه براي خروج روان آبها به صورت موقت تا تصميم گيري نهايي و تخصيص اعتبار مناسب ملي براي بازسازي گردنه انجام مي شود.
وي تاكيد كرد: با همكاري راهداري و پليس به صورت شبانه روزي از اين مسير مهم مراقبت ويژه صورت مي گيرد تا جان مسافران و ساكنان مناطق پايين دست گردنه به خطر نيفتد.
عراقي اضافه كرد: در يك طرح مطالعاتي با كمك اساتيد دانشگاه دلايل لغزش زمين در اين منطقه شناسايي شده و هيچ نكته مبهمي وجود ندارد و براساس پيشنهادهاي كارشناسي شده عمليات بازسازي و ترميم نياز به اعتبار كلان ملي دارد كه پيگير آن هستيم.
وي گفت: بارندگي هاي اخير موجب لغزش زمين در سه نقطه استان شد اما خسارت هاي وارده به جاده آرزمان و نورآباد به اندازه گردنه اسدآباد شديد نبود.
معاون امور عمراني استانداري همدان با بيان اينكه اسدآباد را تنها نمي گذاريم گفت: تيم تخصصي استان با كارشناسان مربوطه وارد عمليات شده اند تا بهترين تصميم براي پايداري و دور كردن خطر از گردنه اتخاذ شود.
گردنه اسدآباد به طول 15 كيلومتر از مسيرهاي سخت گذر و برف گير كشور و محور مواصلاتي 6 استان غربي و جنوب غربي است كه در شبانه روز 20 هزار خودروي سبك و سنگين از اين جاده پرپيچ و خم عبور مي كنند.
اين شريان اصلي كشور در بارش هاي سيل آساي اخير دچار رانش و تخريب در چندين نقطه شد.
7527/2090