۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲:۴۱
کد خبر: 83274632
T T
۰ نفر
5 كشتی حامل كالای اساسی و موادنفتی در بندرچابهار پهلو گرفتند

چابهار- ایرنا- مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سه كشتی حامل كالاهای اساسی كشور و 2 كشتی مواد نفتی بطور همزمان در بندر چابهار پهلو گرفته و عملیات تخلیه آنها آغاز شده است.

بهروز آقایی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار بزرگترین بندراقیانوسی كشور است وهم اینك پس از افتتاح فاز نخست آن مورد توجه سرمایه گذاران و صاحبان كالا قرار دارد.
وی بیان كرد: در راستای بازاریابی های صورت پذیرفته و آمادگی كامل بندر چابهار بعنوان بندری با تخفیفات ویژه در تعرفه های وارده بر كشتی و كالا و با قابلیت تخلیه و بارگیری انواع كالاها و پذیرش كشتی های سایز بزرگ در كوتاهترین زمان و ارائه خدمات مطلوب، امروز شاهد ورود 5 كشتی همزمان به این بندر اقیانوسی هستیم.
وی بیان كرد: سه فروند از این كشتی ها شامل كالای اساسی بوده كه بصورت مستقیم و بدون واسطه از بنادر مبدا وارد این بندر شده و 2 كشتی دیگر نیز حامل كالای نفتی هستند كه عملیات پهلودهی و تخلیه آنها در كوتاهترین زمان ممكن در حال انجام است.
وی ادامه داد: در سال جاری تخلیه 2 فروند شناور حامل 65 هزار راس دام زنده در كمتر از یك هفته با هماهنگی و تشریك مساعی تمامی دستگاههای مرتبط استانی و شهرستانی نشان از پتانسیل ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی كشور در تخلیه و بارگیری كالاهای مختلف و پذیرش انواع كشتی در سایزهای بزرگ با بالاترین كیفیت از سراسر دنیا را دارد.
وی با بیان اینكه بندر چابهار دارای ظرفیت های فراوان تجاری، ترانزیتی و گردشگری است، خاطرنشان كرد: بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت عملیاتی این بندر از 2 و نیم میلیون تن به 8 و نیم میلیون تن در سال و با تأمین تجهیزات استراتژیك مدرن، این بندر قابلیت پذیرش و تخلیه و بارگیری همزمان كشتی های كانتینر و فله را با نرم مطلوب داراست.
آقایی افزود: موقعیت راهبردی و منطقه ای چابهار در دسترسی به كشورهای محصور در خشكی به آبهای آزاد و كشورهای CIS، علاوه بر ترانزیت و افزایش سهم تجارت دریایی كشور در توسعه اقتصادی محور شرق كشور بسیار حائز اهمیت است.
3043 **6081
۰ نفر