۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۵۳
کد خبر: 83274950
T T
۰ نفر
میدان دانشگاه باید از محیط آموزشی فراتر رود

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میدان دانشگاه باید از محیط آموزشی فراتر رفته و ارتباط بیشتری با جامعه برقرار شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز جمعه در نشست سیاستگذاری نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی در بجنورد بر تعامل دانشگاه ها با جامعه تاكید كرد و اظهار داشت: مراكز آموزش عالی باید با مسائل و مشكلات جامعه رو به رو شوند و برای حل این گونه مسائل راهكار ارائه دهند.
وی همچنین گفت: اگر دانشجو در دانشگاه توانمند شود بعد از دانش آموخته شدن كمتر آسیب خواهد دید.
وی افزود: جهت گیری دانشگاه ها باید به سمت تولید و رونق اقتصادی باشد كه برگزاری نمایشگاه های 'مد' از جمله این رویكردها است.
وی گفت: برای جلب مشاركت هرچه بیشتر دانشجویان، نیازمند تنوع بخشی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها هستیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه ها باید بازار را نیز به رسمیت بشناسند و در كنار آموزش به دنبال كسب و كار و اشتغال باشند.
غفاری با بیان اینكه كسب و كارهای نوین نیز باید در دانشگاه ها معرفی شود گفت: هم اكنون نگاه به اشتغال نباید تنها دولتی باشد زیراكه نظام دولتی پاسخگو نیست.
غفاری با بیان اینكه دانشجویان و دانشگاه ها باید در میدان خارج از محیط دانشگاه بیشتر دیده شوند، اظهار داشت: این امر با تبدیل و گفت و گو و برنامه های فرهنگی از جمله نمایشگاه ها موثر است.

*نمایشگاه منطقه ای مد در دانشگاه كوثر بجنورد برپا می شود
رئیس دانشگاه كوثر بجنورد هم گفت: نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور دانشگاه های سراسر كشور در بجنورد مركز استان خراسان شمالی اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
دكتر علیرضا حسینی اظهار داشت: در این نمایشگاه دانشجویان دختر و كارآفرینان از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، گلستان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و سیستان و بلوچستان حضور پیدا می كنند و دست آفرینه های خود را برای عرضه به نمایش می گذارند.
وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر غرفه ویژه محصولات دانشجویان كارآفرینان و افراد توانمند در حوزه صنایع دستی مد و لباس و طراحی نیز می توانند شركت كنند و خلاقیت های خود را به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینكه تاكنون 40 غرفه برای این منظور درنظر گرفته شده است افزود: پیش بینی می شود تعداد غرفه ها به 70 غرفه برسد.
رئیس دانشگاه كوثر بجنورد هدف از برپایی این نمایشگاه منطقه ای را الگو سازی در حوزه مد، لباس و صنایع دستی، پاسداشت هویت ایرانی و اسلامی، ایجاد زمینه ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی در دانشگاه عنوان كرد و گفت: ارتقای توانمندی ها، مهارت های دانشجویان دختر و ورود به فضای كسب و كار از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
3007/ 6042