۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۰۹
کد خبر: 83275432
T T
۰ نفر
نظارت بر روند ساخت و ساز در مسير رودخانه ها ضروري است

يزد - ايرنا - فرماندار مهريز در نشست دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي دهستان تنگچنار، نظارت دقيق بر ساخت و ساز در مسير رودخانه ها را براي پيشگيري از حوادث احتمالي در برابر بارندگي هاي سيل آسا و جاري شدن سيلاب را خواستار شد.

اغلب مناطق روستايي بخش مركزي مهريز به دليل واقع شدن در ارتفاعات در معرض جاري شدن سيل و بروز خسارت قرار دارد.
به گزارش ايرنا، در اين نشست كه شامگاه جمعه در مسجد روستاي « كبك آباد» برگزار شد، رضا زارع زاده مهريزي مي گويد: رعايت مقررات در ساخت و ساز روستاها موضوع مهمي است كه دهياران و شوراها نقش نظارتي خود را به طور دقيق انجام دهند.
وي به اهميت پيگيري توسعه متوازن روستاها اشاره كرد و ادامه داد: توسعه مناطق در گرو برنامه محوري، همبستگي و جلب همكاري بخش خصوصي و خيران قرار دارد.
فرماندار مهريز خاطر نشان كرد: دهياران و اعضاي شوراها بايد به صورت مستمر نسبت به بررسي مسائل و مشكلات روستاها و ارائه راهكارهاي مناسب اقدام كنند.
زارع زاده اظهار داشت: به بركت پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن 1357، كارهاي بزرگي در بخش هاي عمراني، فرهنگي و ورزشي روستاها انجام شد و اين فعاليت ها با قوت ادامه يابد.
همچنين بخشدار مركزي مهريز به اهميت همكاري و برنامه ريزي دهياران و شوراها براي تحقق اوامر مقام معظم رهبري در خصوص رونق توليد تاكيد كرد.
مهدي دهقاني زاده افزود: دهياران نقش مهمي در توسعه مناطق زير پوشش خود دارند و بايد با همكاري شوراها براي رسيدن به اهداف مورد نظر تلاش شود.
وي اهميت برنامه هاي فرهنگي و ورزشي و رونق توليد و اشتغال در روستاها و مناطق محروم را مورد تاكيد قرار داد و آمادگي براي پيگيري تا رسيدن به اهداف مورد نظر را خواستار شد.
اين مسئول با بيان اينكه در سال هاي گذشته به رغم محدويت هاي مالي كارهاي خوبي با مشاركت مردم و علاقه مندان و خيران در روستاها انجام شد، بر تداوم و پيگيري امور تاكيد كرد.
دهقاني زاده به اهميت رعايت مقررات، ايجاد زمينه براي حضور خيران و سرمايه گذاران در اجراي برنامه ها و همچنين عنايت به مسائل جوانان را ضروري دانست.
در اين نشست دهياران و شوراهاي اسلامي به طرح ديدگاه هاي خود در خصوص اختصاص بودجه بري اجراي طرح هاي عمراني و فرهنگي، ايجاد اشتغال و برنامه هاي فرهنگي تاكيد كردند.
مقرر شد مسائل و مشكلات توسط دهياران به طور دقيق مشخص و براي پيگيري ارائه شود.
دهستان تنگچنار با سه هزار نفرجمعيت 12شوراي اسلامي دارد و مركز آن در 30 كيلومتري شهر مهريز قرار دارد.
شهرستان مهريز 55 هزار نفر جمعيت دارد كه 40 درصد در مناطق روستايي و در دهستان هاي خورميزات، تنگچنار، ارنان، ميانكوه و بهادران زندگي مي كنند.
مركز شهرستان مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد واقع شده است.
7536/ 2047/