۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
کد خبر: 83276096
T T
۰ نفر
انتصاب یك مدیر و یك سرپرست در كانون پرورش فكری

تهران- ایرنا- مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با صدور حكم‌های جداگانه‌ای مدیر مركز آفرینش‌های فرهنگی-هنری كانون تهران و سرپرست كانون استان البرز را منصوب كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل كانون پرورش فكری، «فاضل نظری» در حكمی مدیریت مركز آفرینش‌های فرهنگی-هنری كانون در تهران را به «قاسم مرادی» سپرد و اظهار امیدواری كرد تا او و همكاران آن مجموعه با تلاش آگاهانه و همت مجدانه و از رهگذر هماهنگی با معاونت فرهنگی كانون، در راستای تعالی و تحقق اهداف آن مركز قدم‌های موثری بردارند.
مرادی كه اكنون جایگزین «قاسم سلیمانی» شده است، پیشتر مدیر اداره تالارهای حوزه هنری بود و معاونت اداری مالی تئاتر شهر، عضویت در هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی ایران، عضویت در انجمن تولیدكنندگان اسباب‌بازی ایران و معاونت اداری و مالی حوزه هنری استان قم از دیگر سوابق اوست.
بر اساس این گزارش، سلیمانی كه از دو سال پیش مدیریت مركز آفرینش‌ها را برعهده داشت نیز با حكم مدیرعامل به سمت سرپرستی كانون پرورش فكری استان البرز منصوب شد.
در سابقه كاری او علاوه بر مركز آفرینش‌ها و مسئولیت‌هایی در حراست كانون، عنوان‌های دیگری مانند معاون اداره كل كانون استان تهران، مسئول مراكز آموزشی كانون زبان استان تهران و مسئولیت اداره بیمه و رفاه كانون به چشم می‌خورد.
مدیرعامل كانون در این حكم نیز اظهار امیدواری كرده است تا سرپرست جدید با بهره‌گیری از خرد جمعی و همكاری موثر با مجموعه ستادی كانون و هماهنگی با استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط، در تحقق اهداف مقدس كانون موفق باشد.
سلیمانی اكنون با بازنشستگی «محمود مروج» مدیر كل كانون استان البرز، جایگزین وی شده است، مدیری كه در سابقه‌اش مدیر كلی آفرینش‌های فرهنگی و مدیركلی كانون استان زنجان نیز به چشم می‌خورد.

** «گروفالو» در یزد بر روی صحنه می‌رود
نمایش شاد «گروفالو» به كارگردانی آرش شریف‌زاده از امروز (24 فروردین) در كانون پرورش فكری استان یزد بر روی صحنه می‌رود.
به گزارش كانون پرورش فكری، این نمایش كه بر اساس داستانی از جولیا دونالدسون از سوی بهرام جلالی‌پور نوشته شده است، فروردین و اردیبهشت 1398 در مجتمع فرهنگی هنری كانون پرورش فكری استان یزد برای كودكان و نوجوانان و خانواده‌ها اجرا می شود.
«گروفالو» داستان بچه موشی است كه پدر و مادرش از تنبلی و تخیلات او خسته شده‌اند. آنها تصمیم می‌گیرند او را به جنگل بفرستند تا برایشان غذا بیاورد اما در طول راه اتفاق‌های عجیبی برای بچه موش می‌افتد.
آرش شریف‌زاده، ناصر احمدی‌فر، پری سیما بنماران، پریسا مشكاوی و سعید موسوی در نمایش «گروفالو» نقش‌آفرینی می‌كنند.
همچنین مهدی فرشیدی‌سپهر به عنوان شاعر، فرید نوایی به عنوان آهنگ‌ساز، ریحانه مطهری و آرش شریف‌زاده به عنوان طراح صحنه و لباس و فاطمه عباسی به عنوان سازنده عروسك با این نمایش همراهی كرده‌اند.
نمایش« گروفالو» تاكنون ١٨جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت كرده و در عین حال نمایش منتخب جشنواره بین‌المللی تئاتر كودك و نوجوان تونس شده است.
این نمایش پیش‌تر با استقبال مخاطبان در مركز تولید تئاتر و تئاتر عروسكی كانون مواجه شد و با تماشاخانه سیار كانون به چندین استان كشور سفر كرده است.
مجتمع فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان یزد در شهرك دانشگاه (سیلو)، بلوار امیركبیر 12 واقع شده است.
مركز تئاتر كانون، گروه‌های نمایشی با اجراهای داخل سالن را نیز به استان‌های مختلف كشور اعزام می‌كند كه این برنامه در سال جدید از استان یزد و با نمایش «گروفالو» آغاز شده است.
علمی**1883**1485
۰ نفر