۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83277309
T T
۰ نفر
انتخابات شورای مركزی انجمن اسلامی دانشجویان مسكو برگزار شد

تهران – ایرنا - اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا از برگزاری انتخابات سی و دومین دوره شورای مركزی انجمن اسلامی دانشجویان مسكو با حضور پر شور دانشجویان ایرانی خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، آرای ماخوذه در دو مرحله انتخابات به دست آمد و براین اساس عبدالحسین بیات به عنوان دبیر، مهدی نیكونژاد مسئول فرهنگی و نفیسه نصیری مسئول علمی برگزیده شدند.
همچنین محمد توكلی، احسان بیات و محمد سعدی به ترتیب به عنوان مسئول صنفی، مالی و تداركات و بازرس انتخاب شدند.
پس از فروپاشی شوروی در دسامبر سال 1991، با از بین رفتن دیوار آهنین و تشكیل روسیه نو با رویكرد ارتباط بیشتر با كشورهای مختلف در بخش های گوناگون از جمله علمی و دانشگاهی، دانشجویان ایرانی نیز با توجه به گستردگی دانشگاه ها و مراكز آموزشی این كشور راهی روسیه شدند.
با افزایش اندك اندك شمار دانشجویان رشته های مختلف در روسیه، 25 مهرماه سال 1372 انجمن اسلامی دانشجویان مسكو با همت گروهی از دست اندركاران تحصیل در این كشور تشكیل شد.
انجمن اسلامی دانشجویان مسكو كه در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و رعایت قانون و مقررات كشور میزبان فعالیت می كند، به تحكیم پیوندهای ملی و دینی بین دانشجویان ایرانی و خانواده های آنان و همچنین ارائه خدمات و همكاری های آموزشی و ارتقای توان علمی آنان توجهی خاص دارد.
**1601**1584