۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85137018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مسکو برگزار شد

مسکو- ایرنا- سی و پنجمین نشست سالانه انجمن اسلامی دانشجویان مسکو برگزار و اعضای شورای مرکزی و بازرس این انجمن با برگزاری انتخابات، مشخص شدند.

بنا بر گزارش روز یکشنبه انجمن اسلامی دانشجویان مسکو، این نشست با ارائه گزارش شورای مرکزی دوره سی و چهارم این انجمن آغاز شد.

انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مسکو برگزار شد


در ادامه این نشست، انتخابات شورای مرکزی و بازرس سی و پنجمین دوره انجمن اسلامی دانشجویان مسکو توسط هیأت رییسه جلسه برگزار شد و از بین نامزدها، افراد زیر با اکثریت آرا انتخاب شدند: محمدرضا عباس زاده (دبیر)، محمدعلی حیدری (مسئول فرهنگی)، زهرا فلاح(مسئول علمی)، محمد آزاد (مسئول صنفی)، علی غلامی (مسئول مالی و تدارکات) و علیرضا کاظمی (بازرس).
بنا بر این گزارش، پس از فروپاشی شوروی در اواخر دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی (دی ۱۳۷۰)، با از بین رفتن دیوار آهنین و تشکیل روسیه نو با رویکرد ارتباط بیشتر با کشورهای مختلف در بخش های گوناگون از جمله علمی و دانشگاهی، دانشجویان ایرانی نیز با توجه به گستردگی دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور راهی روسیه شدند.
با افزایش تدریجی شمار دانشجویان رشته های مختلف در روسیه، ۲۵ مهرماه سال ۱۳۷۲ انجمن اسلامی دانشجویان مسکو با همت گروهی از دست اندرکاران تحصیل در این کشور تشکیل شد.
انجمن اسلامی دانشجویان مسکو که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و رعایت قانون و مقررات کشور میزبان فعالیت می کند، به تحکیم پیوندهای ملی و دینی بین دانشجویان ایرانی و خانواده های آنان و همچنین ارائه خدمات و همکاری های آموزشی و ارتقای توان علمی آنان توجهی خاص دارد.
بنا بر اعلام وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، هم اینک حدود ۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های این کشور در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha