۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83277505
T T
۰ نفر

11 هزار و 566 معتاد متجاهر در تهران غربالگری سلامت شدند

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83277505
11 هزار و 566 معتاد متجاهر در تهران غربالگری سلامت شدند

شهرری- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 11 هزار و 566 معتاد متجاهر در تهران با همت بهزیستی ری غربالگری سلامت شدند و بیماران به مراكز اقامتی انتقال یافتند.

مینا رجایی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح غربالگری سلامت معتادان متجاهر از 22 آذرماه سال گذشته تاكنون در سراسر پایتخت با همت بهزیستی شهرستان ری انجام شد.
وی تصریح كرد: از این تعداد 9 هزار و 477 نفر معتاد تشخیص داده شدند و در مراكز اقامتی پذیرش یافتند و مابقی نیز با وجود بیماری و با توجه به كهولت سن، شرایط پذیرش را نداشتند و ترخیص شدند.
رجایی اضافه كرد: 2 هزار و 620 معتاد متجاهر در مراكز شهرستان ری پذیرش و 6 هزار و 857 معتاد نیز در مراكز سایر شهرهای استان از جمله ورامین، پاكدشت، اسلامشهر، و شهریار پذیرش شدند.
وی با بیان اینكه معتادان متجاهر در مراكز اقامتی ماده 16 (ترك اعتیاد خصوصی) پذیرش شده اند، اظهار داشت: طبق پروتكل الحاقی این ماده، افراد بازداشت شده توسط یك تیم متخصص، غربالگری و نحوه پذیرش آنان و زمان لازم برای درمان در مراكز ترك اعتیاد مشخص می شود.
رئیس اداره بهزیستی ری گفت: پس از تشخیص تیم غربالگر، دادگاه اجازه بستری كردن و میزان دوره درمان معتادان را طی احكام جداگانه ای صادر می كند و ترخیص از این مركز هم باید با حكم قضایی صورت گیرد.
وی با بیان اینكه هم اكنون 44 مركز اقامتی در جنوب پایتخت فعال است، افزود: مراكز بهاران، فشافویه، مهرسروش و شهید ضیاییان منحصر به پذیرش ماده 16 هستند و چهار هزار و 600 نفر ظرفیت جدید در سال جاری برای غربالگری معتادین متجاهر ایجاد شده است.
رجایی یادآور شد: هم اكنون مراكز فاقد پروانه فعالیت معتبر در زمینه خدمات رسانی به معتادین در این شهرستان وجود ندارد و مراكز فاقد پروانه و اعتبار هم جمع آوری شدند.
وی گفت: 11 جلسه كمیته پیشگیری از اعتیاد به صورت منظم با هدف نقش آموزش در پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی شهرستان ری برگزار شد كه این جلسات موجب ایجاد حساسیت در بین مسئولان ادارات، بخشداری ها، دهیاری ها و مدیران نسبت به تاثیر آموزش در پیشگیری از اعتیاد شده است.
شهرستان ری با یك میلیون و 400 هزار نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.
1970/6003
۰ نفر