۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۲۳
کد خبر: 83278317
T T
۰ نفر
11 نقطه براي اسكان اضطراري در گناباد در نظر گرفته شد

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: 11 نقطه براي اسكان اضطراري در زمان وقوع سيل در اين شهرستان در نظر گرفته شد.

حامد قرباني عصر يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: اين مكانها به امكانات لازم تجهيز شده است و در صورت وقوع سيل احتمالي شهروندان در آنها اسكان داده مي شوند.
وي ادامه داد: 15 نقطه حادثه خيز در زمان وقوع سيل در گناباد شناسايي و رفع خطر شد كه از اين تعداد 11 نقطه در سطح شهر و بقيه در ديگر نقاط شهرستان بود و بيشتر اين نقاط حادثه خيز شامل ساخت و سازها در مسير كانالها و رودخانه هاست كه در صورت لزوم در آينده تخريب مي شود.
فرماندار گناباد گفت: با توجه به هشدارهاي هواشناسي، اين شهرستان از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاكنون در وضعيت آماده باش در مقابله با سيل و سيلابهاي احتمالي قرار دارد و آمادگي دستگاهها و متوليان ستاد هماهنگي مديريت بحران افزايش يافته و شش جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران برگزار شده است.
قرباني افزود: از زمان اعلام تشديد بارشها در گناباد طي 24 ساعت گذشته تاكنون بارشها موجب آب گرفتگي و سيلاب در برخي مناطق شده اما مشكل حادي از نقاط شهري و روستايي اين شهرستان گزارش نشده و طي همين مدت در گناباد 12.6 ميلي متر باران باريده است.
بنا بر پيش بيني اداره هواشناسي از اواخر روز شنبه تا عصر سه شنبه تقويت هسته بارشي منجر به بروز سامانه اي ناپايدار و افزايش حجم بارشها به شكل رگبار و رعد و برق و آبگرفتگي و سيلابي شدن مسيل ها در استان خراسان رضوي به ويژه مناطق جنوبي اين استان نظير گناباد مي شود.
شهرستان 89 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
1922/2095