۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۸
کد خبر: 83278526
T T
۰ نفر

حوادث همدان در سال 97

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۸
کد خبر: 83278526
حوادث همدان در سال 97

همدان- ایرنا- استان همدان در سالی كه گذشت با رویدادها، حوادث و تحولات بیشماری مواجه بود كه توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی برای كاهش این قبیل معضلات را بیشتر نمایان می كند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، استان همدان با یك میلیون و 700 هزار جمعیت و داشتن 10 شهرستان، 2.4 درصد جمعیت و 1.2 درصد وسعت كشور را به خود اختصاص داده است.
این استان غربی در سال 97 با حوادث تلخ و ناگوار زیادی همراه بود كه در این گزارش به مهمترین حوادث رخ داده در سال گذشته پرداخته شده است.
مهمترین حادثه سال گذشته همدان را می توان به بالا بودن آمار سوانح جاده ای دانست؛ این استان با 2 هزار و 724 كیلومتر راه روستایی، 625 كیلومتر بزرگراه و 85 كیلومتر آزاد راه همواره آبستن حوادث از جمله سوانح جاده ای بوده است كه مهمترین آن در سال گذشته سقوط یك دستگاه خودروی سواری از روی پل در آزاد راه همدان - ساوه، و سوختن سه عضو یك خانواده در آتش بود كه 2 تن از آنها جان باختند.
به گفته جانشین رییس پلیس راه استان همدان در این سانحه 2 عضو این خانواه شامل پدر و یك كودك 9 ماه جان خود را از دست دادند و مادر این خانواده به مركز درمانی منتقل شد.
سرهنگ سعید اسماعیلی توضیح داد: راننده یك دستگاه سواری پیكان اقدام به سبقت از كامیون می كند كه در هنگام سبقت برای باز كردن راه خودروهای عبوری، به سرعت در لاین كند رو قرار می گیرد.
وی اضافه كرد: در این حین با یك دستگاه كامیون برخورد كرده و پس از انحراف از مسیر اصلی، از دهانه پل سقوط می كند.

** واژگونی اتوبوس حامل اساتید دانشگاه
بر اثر خروج اتوبوس حامل اساتید دانشگاه های كشور از مسیر اصلی در جاده ملایر - اراك، یك تن جان باخته و 23 استاد دانشگاه مجروح شدند.
رییس پلیس راه استان همدان در این باره گفت: اساتید دانشگاه سراسر كشور برای حضور در سمیناری در نجف اشرف از قم سوار اتوبوس شده و قصد داشتند از مرز مهران راهی نجف اشرف شوند.
سرهنگ رضا عزیزی اضافه كرد: خودروی حامل اساتید در جاده ملایر - اراك از مسیر اصلی خارج شده و تمامی سرنشینان این وسیله نقلیه كه شامل 19 استاد دانشگاه مرد و پنج زن بودند، مجروح می شوند.
وی افزود: 6 تن از مجروحان بستری شدند كه یكی از اساتید 52 ساله به علت فشار خون و حمله قلبی در بیمارستان جان خود را از دست داد.

** ریزش آوار و مرگ چهار كارگر در نهاوند
مدیركل پزشكی قانونی استان همدان گفت: بر اثر گود برداری و ریزش آوار در شهرستان نهاوند چهار كارگر جان خود را از دست دادند.
علی احسان صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، علت فوت كارگران را ضربه به سر عنوان و اضافه كرد: سن جانباختگان این حادثه بین 30 تا 35 سال گزارش شده است.

** سقوط پاراگلایدر
رییس جمعیت هلال احمر تویسركان گفت: سقوط یك دستگاه پاراگلایدر در سایت پروازی شهرستانه تویسركان منجر به مصدومیت یك مرد میانسال شد.
رحمت الله الوندی در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه در سایت پروازی شهرستانه حد فاصل پیست تاریك دره همدان به سمت جاده تویسركان رخ داد.
وی با بیان اینكه در این حادثه، مرد 50 ساله تهرانی هنگام فرود آمدن، كنترل پاراگلایدر را از دست داد و به شدت با زمین برخورد كرد افزود: این ورزشكار از ناحیه پا دچار جراحاتی شده بود كه بلافاصله توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شد.

** دستگاه خمیر گیر، زن تویسركانی را خفه كرد
فرمانده انتظامی شهرستان تویسركان گفت: یك زن در منطقه شاه زید تویسركان هنگام تمیز كردن دستگاه خمیرگیر دچار سانحه شده و جان باخت.
سرهنگ محمد معصومی به ایرنا افزود: مردی آشفته حال با مراجعه به كلانتری عنوان می كند كه همسرش هنگام استفاده از دستگاه خمیرزنی در كارگاه كلوچه پزی به علت درگیر شدن روسری با چنگال این دستگاه در حال كار، دچار سانحه می شود.

** گاو خشمگین صاحبش را كشت
فرمانده انتظامی ملایر گفت: یك گاو خشمگین با حمله به صاحبش در یكی از روستاهای بخش جوكار این شهرستان، او را كشت.
سرهنگ داود علی بخشی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یك مرد میانسال در روستای 'كسب' از توابع بخش جوكار ملایر برای دادن علوفه وارد طویله شده بود كه مورد هجوم گاو عصبانی قرار گرفت.
وی اضافه كرد: گاو خشمگین به سمت صاحب خود حمله ور شده و با ضربه سر به قفسه سینه این مرد میانسال، جان او را گرفت.

** قتل شوهر با 19 ضربه كلنگ نافرجام ماند
رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: یك زن با هدف قتل، 19 ضربه به وسیله كلنگ به همسرش وارد كرد اما مرد جوان از این نقشه جان سالم به در برد.
سرهنگ رضا زارعی افزود: زن جوان به علت سوء ظن، بدرفتاری و بداخلاقی شوهر، نقشه قتل وی هنگام خواب را طراحی می كند كه این اقدام وی نافرجام می ماند.

** بریدن سر زن توسط شوهرش
رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: یك مرد میانسال به علت اختلافات خانوادگی اقدام به قتل و بریدن سر همسر خود در منزل مسكونی واقع در نهاوند كرد.
سرهنگ رضا زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بروز اختلاف بین زوج میانسال موجب ترك منزل توسط زوجه و عزیمت او به استان همسایه شد.
وی اضافه كرد: مرد میانسال برای پایان دادن به این وضعیت در تماس تلفنی با همسرش، از وی خواست به خانه برگشته و با پذیرش طلاق موضوع را خاتمه دهند.
رییس پلیس آگاهی استان همدان بیان كرد: زن به همراه 2 دختر خود به منزل عزیمت كرد و مرد خانواده دخترهایش را به خانه خواهر خود هدایت كرده و به بهانه صحبت و هفكری برای تداوم و ادامه زندگی به همراه زن به خانه برمی گردد.
سرهنگ زارعی ادامه داد: مذاكره این زوج نتیجه نداده و مرد خشمگین با استفاده از چاقو و بریدن سر، این زن را به قتل می رساند و سپس موضوع را به برادر خود اطلاع می دهد.

** قتل زن به علت نازایی
فرمانده انتظامی تویسركان گفت: زن 26 ساله در یكی از روستاهای این شهرستان به علت نازایی توسط همسرش هنگام خواب خفه شد.
سرهنگ محمد معصومی در گفت و گو با ایرنا یادآوری كرد: پس از بروز یك مورد قتل، ماموران پلیس آگاهی شوهر، مادر شوهر و خواهر شوهر مقتوله را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل كردند.
وی بیان كرد: شوهر این زن اعتراف كرد كه پس از گذشت 6 سال از ازدواج آنها صاحب فرزند نمی شدند و در نهایت پزشك اعلام می كند كه همسرش نازا است و مرد 32 ساله پس از بازگشت به منزل با همسرش مشاجره كرده و مقتوله شوهرش را از منزل بیرون كرده و در را بر روی وی می بندد.
فرمانده انتظامی تویسركان اضافه كرد: این مرد پس از چند ساعت دوباره به منزل مراجعه كرد اما مجدد همسرش از ورود او جلوگیری كرد بنابراین وی به منزل مادرش كه در همسایگی و دیوار به دیوار خانه او قرار دارد مراجعه كرده و ساعت پنج بامداد با ورود به منزل شخصی و فشردن گلوی همسرش، وی را به قتل رساند.

** قتل شوهر با تیشه بنایی
فرمانده انتظامی شهرستان تویسركان گفت: یك زن تویسركانی به قتل همسرش با تیشه بنایی و چند ضربه چاقو اعتراف كرد.
سرهنگ محمد معصومی اظهار داشت: همسر دوم و صیغه ای مقتول در بازجویی های فنی پلیس اعتراف و عنوان كرد كه ابتدا ضربه ای با تیشه به پشت سر مقتول وارد كرده سپس با استفاده از چاقو وی را به قتل رسانده است.
وی درباره انگیزه قتل بیان كرد: طبق گفته این زن، مقتول قصد ازدواج مجدد داشته و این اقدام وی خشم او را برانگیخته است.
فرمانده انتظامی تویسركان اضافه كرد: مقتول خبر از ازدواج مجدد به او می دهد كه این خبر موجب عصبانیت این زن حدود 40 ساله می شود.
سرهنگ معصومی بیان كرد: مرد در حالت خواب و بیداری زیر كرسی دراز كشیده بود كه این زن با استفاده از تیشه بنایی سه ضربه بر پشت سر او وارد می كند.

** سرقت مسلحانه طلا فروشی در نهاوند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: سارقان مسلح در یك عملیات از پیش طراحی شده، اقدام به سرقت زیورآلات موجود در ویترین یك طلا فروشی در نهاوند كردند.
حسین بشری اظهار داشت: چهار سارق مسلح ابتدا اقدام به سرقت یك دستگاه خودرو از شهرستان بروجرد كردند؛ آنها با استفاده از این خودرو در شهر نهاوند حضور یافته و پس از شلیك چند تیر هوایی و ایجاد رعب و وحشت، وارد یك طلا فروشی شده و زیورالات آن را به سرقت بردند.

** كودك ربایی برای 100 سكه طلا
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: یكی از سارقانی كه اقدام به ربودن یك كودك 6 ساله برای دریافت یكصد سكه طلا از خانواده وی كرده بود توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.
سردار بخشعلی كامرانی صالح در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 2 سارق پس از شناسایی اعضای یك خانواده در منطقه متخصصان شهر همدان، با خودروی ام.وی.ام شاسی بلند اقدام به ربودن یك كودك 6 ساله كردند.
وی اضافه كرد: سارقان در تماس با خانواده این كودك تقاضای وجه و سكه می كنند، كارآگاهان پلیس آگاهی در اقدامی هماهنگ شده در محل قرار حاضر شده و یكی از كودك ربایان كه با موتور سیكلت برای گرفتن وجه و سكه مراجعه كرده بود را دستگیر می كنند.

** خودكشی به علت شكست عشقی
بخشدار گیان نهاوند گفت: یك جوان 21 ساله ساكن این شهر به خاطر شكست عشقی اقدام به خوردن سم كشاورزی كرده و جان باخت.
هاشم جهانگیری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جوان از مدتی پیش عاشق دختری شده بود بنابراین از خانواده خود می خواهد به خواستگاری این دختر بروند، خانواده او با این تصمیم پسرشان مخالفت كرده و اقدامی انجام نمی دهند تا اینكه جوان دیگری با خواستگاری از این دختر، از او جواب مثبت گرفت.
بخشدار گیان بیان كرد: جوان ناكام از كم توجهی به خواسته او و مواجه شدن با یك شكست عشقی به والدین اعتراض كرد اما با برخورد خشن و فیزیكی پدر مواجه شد.
جهانگیری ادامه داد: این جوان پس از برخورد فیزیكی پدر اقدام به نوشیدن یك شیشه سم كشاورزی كرد كه به این دلیل در بیمارستان بستری شد اما در نهایت جان باخت.

** پنكه سقفی جان كودك 6 ماهه را گرفت
مدیركل پزشكی قانونی همدان بیان كرد: برخورد سر كودك 6 ماهه با پنكه سقفی در یكی از روستاهای فامنین منجر به مرگ وی شد.
علی احسان صالح در گفت و گو با ایرنا افزود: این كودك خردسال به سمت هوا پرتاب شده بود كه این حادثه رخ داد.
وی اضافه كرد: پس از برخورد سر این كودك با پنكه سقفی او به بیمارستان منتقل و به مدت 2 روز بستری بود اما شدت جراحات وارده منجر به مرگ وی شد.

** كودك رزنی قربانی حمله سگ ها شد
معاون فرماندار رزن گفت: حمله گروهی چند قلاده سگ وحشی به یك پسر هفت ساله رزنی موجب مرگ وی شد.
علیرضا نوربخش با بیان اینكه این حادثه در حاشیه روستای حكان از توابع رزن رخ داد اضافه كرد: چند قلاده سگ به یك كودك حمله كرده و شدت جراحت وارده به این كودك بسیار عمیق بوده به گونه ای كه كودك در سر صحنه جان خود را از دست داد.

** عقرب جان نوزاد فامنینی را گرفت
مدیركل پزشكی قانونی همدان گفت: یك دختر هفت ماهه ساكن یكی از روستاهای شهرستان فامنین از توابع استان همدان بر اثر عقرب گزیدگی جان باخت.
علی احسان صالح افزود: هنگام خواب و استراحت یك پدر و كودك هفت ماهه در منزل مسكونی ، عقرب سیاه ، گردن این نوزاد را نیش می زند و نوزاد دچار تشنج می شود.
وی اضافه كرد: نوزاد هفت ماهه برای درمان از روستای سراوك شهرستان فامنین به بیمارستان همدان منتقل شد اما با وجود تلاش های صورت گرفته جان خود را از دست داد.

** ایجاد اختلال در شبكه یك نهاد دولتی
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یك مرد مسلط به برنامه نویسی به علت اختلافات مالی، شبكه داخلی یك نهاد دولتی را مختل كرد.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان كرد: چندی پیش یكی از نهادهای دولتی برای یكپارچه سازی سامانه نرم افزارهای خود یا یك جوان مسلط به برنامه نویسی و انفورماتیك قرارداد بست و فرد یاد شده اقدام به برنامه نویسی و ایجاد یك نرم افزار كرد.
رییس پلیس فتا استان همدان بیان كرد: پس از اتمام كار، بین دو طرف قرارداد در زمینه پرداخت دستمزد اجرای برنامه نویسی مشكلاتی ایجاد شد.
سرهنگ سرخوش نهاد افزود: این جوان كه مدیریت و پشتیبانی این نرم افزار را عهده دار بود بدون اطلاع متولیان این سازمان، دسترسی به این سامانه را قطع كرد.

** دسترسی نوجوان 15 ساله به 600 حساب بانكی
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: نوجوان 15 ساله ای كه با راه اندازی یك سایت جعلی به 600 حساب مالی دسترسی پیدا كرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جوان با فریب افراد آنها را به سمت این سایت جعلی سوق داده و اطلاعات حساب بانكی كاربران را سرقت می كرد.

** دارایی 2 همدانی، قربانی قمار فوتبالی شد
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: 2 همدانی با حضور در سایت قمار و شرط بندی، یك میلیارد و 300 میلیون ریال از دارایی خود را باختند.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: برخی از افراد با سوء استفاده از بستر فضای مجازی اقدام به راه اندازی سایت های شرط بندی و قمار می كنند.
وی اضافه كرد: افراد سودجو بیشتر در صدد به دام انداختن جوانان و نوجوانان با ترغیب آنها به كسب پول های بادآورده و هنگفت و یك شبه پولدار شدن هستند.
7526/2087