۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲
کد خبر: 83280247
T T
۰ نفر

نمایشگاه گردشگری پكن، فرصتی برای معرفی ایران به جهان

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲
کد خبر: 83280247
نمایشگاه گردشگری پكن، فرصتی برای معرفی ایران به جهان

پكن- ایرنا- بیست و پنجمین نمایشگاه گردشگری چین كه روز سه شنبه با حضور 85 كشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در پكن گشایش یافت فرصتی برای معرفی ایران به گردشگران خارجی به ویژه جهانگردان چینی بود.

به گزارش ایرنا چین سالانه ۱۲۰ میلیون گردشگر به خارج از كشور می‌فرستد و بیشتر از ۸۵ میلیون توریست نیز سالانه به این كشور سفر می‌كنند بر اساس آمار در سال 96 شمسی بین ۱۱۲ تا ۱۱۵ هزار ایرانی به چین سفر كرده‌اند در مقابل حدود 100 هزار چینی نیز به ایران سفر كرده اند با این حال فعالان عرصه گردشگری ایران امیدوار هستند سهم بیشتری از 120 میلیون گردشگر چینی جذب كنند.
شماری از فعالان عرصه گردشگری چین كه در نمایشگاه بین المللی گردشگری پكن حضور یافته اند ضمن تلاش برای جذب گردشگر خارجی به ایران خواستار همكاری و حمایت های دولتی شدند.

** جذب توریست، مهمترین هدف نمایشگاه
'فرهاد باقر زاده' نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در پكن در گفت و گو با ایرنا گفت: نمایشگاه امسال از مهمترین نمایشگاه های گردشگری جهان است كه هر ساله اواخر فروردین ماه در پكن برگزار می شود.
وی گفت: نمایشگاه پكن در چهار هزار متر مربع مساحت و با حضور 85 كشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.
نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در پكن افزود: این نمایشگاه بیشتر برای تجار و آژانس های مسافرتی چینی است و با هدف جذب توریسم به كشورهای خودشان دایر شده است.

** ایران بهترین مقصد گردشگری برای توریست های چینی
'سسلیا ژائو' از فعالان حوزه گردشگری چین نیز در مورد دیدگاه گردشگران چینی به ایران گفت: ایران یكی از بهترین مقاصد گردشگری برای توریست های چینی است زیرا كشوری با تمدن و فرهنگ كهن به حساب می آید و بیشتر گردشگران چینی آشنایی فراوانی با ایران دارند.
او گفت: در سال های اخیر با توجه به اجرای راهبرد راه ابریشم نوین و تلاش همكاران ایرانی از جمله فعالیت های گسترده دفاتر خدمات مسافرتی، اطلاع رسانی درباره ایران، ارایه امتیازات به گردشگران و راه اندازی خطوط هوایی جدید از جمله خط هوایی تهران - 'شن جن' در جنوب چین، آگاهی گردشگران چینی درباره ایران بیشتر شده است.
سسلیا تصریح كرد: گردشگران چینی بسیار علاقه مند هستند كه به ایران سفر كنند شمار بیشتری به ایران می روند آنها تجربیات بیشتری از ایران بدست می آورند و وقتی به چین باز می گردند با خاطراتی بسیار خوب از ایران می گویند و عاشق ایران هستند.

** چینی ها علاقه مند به سفر به ایران هستند
'حسین خلیفی' نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در شانگهای هم گفت: با توجه به تصویر نادرستی كه برخی رسانه ها در مورد ایران و منطقه ارایه می كنند برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند شناخت درستی از ایران به چینی ها و كشورهای دیگر ارایه كند.
وی معرفی ایران را یكی از دستاوردهای این نمایشگاه دانست و افزود: چینی ها علاقه مند به سفر به ایران و شناخت كشور ما هستند و این نمایشگاه می تواند چنین ظرفیتی برای معرفی ایران به آنان باشد.
او نقش رسانه های دو كشور در شناسایی ظرفیت ها را موثر دانست و گفت: مردم ایران و چین باید یاد بگیرند از منابع درست، اطلاعات موثقی در مورد دو كشور كسب كنند.
خلیفی افزود: ایران با داشتن ظرفیت های سرمایه گذاری، مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری با سیاست های جذاب سرمایه گذاری و با آغوشی باز، پذیرای سرمایه گذاران چینی در زمینه های مختلف صنعتی است.

** گردشگری نقش بسزایی در توسعه كلان كشور دارد
علی غمخوار از فعالان عرصه گردشگری هم در این نمایشگاه گفت: گردشگری از پدیده های منحصر بفردی است كه نقش بسزایی در توسعه كلان كشور دارد.
وی كسب درامد برای مردم و دولت، كسب درامد ارزی، توسعه مناطق مختلف و همچنین اشتغال را از جمله منافع اقتصاد گردشگری برای كشور معرفی كرد.
این فعال حوزه گردشگری افزود: در موقعیت كنونی كه به توسعه صادرات به ویژه صادرات خدمات نیاز داریم این اتفاق می تواند از طریق جذب و پذیرایی از گردشگران خارجی ممكن شود.
وی در خصوص چین هم گفت: با توجه به اشتراكات فرهنگی كه دو كشور دارند و همچنین پتانسیل این كشور كه سالانه 120 میلیون گردشگر دارد باید برای جذب سهمیه خود تلاش كنیم.

** سهم كم ایران از توریست های چینی
عطاران از فعالان عرصه گردشگری هم در این نمایشگاه گفت: وضعیت گردشگری میان دو كشور مناسب نیست چون اكنون چین بیشترین میزان خروجی توریست را دارد ولی ما از این بازار سهم كمی داریم.
او دلیل پایین بودن علاقه چینی ها به ایران را عدم شناخت آنها از ایران و فرهنگ غنی ایران عنوان كرد و افزود: تبلیغات منفی كه برخی رسانه ها در مورد خاورمیانه و ایران منتشر می شود در این مورد تاثیر زیادی دارد.
عطاران همچنین تبلیغات ایران برای جذب گردشگران چینی را پایین دانست و افزود: نیاز است با تبلیغات بیشتر، زمینه را برای حذب گردشگران چینی فراهم كنیم.
بیست و پنجمین نمایشگاه گردشگری چین به مدت سه روز پذیرای بازدید علاقه مندان به توریسم و گردشگری است.
**آساق**1904**