۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83284187
T T
۰ نفر
استاندار كرمان بر ساماندهي كودكان بي سرپرست تاكيد كرد

كرمان- ايرنا- استاندار كرمان در جريان بازديد از موسسه خيريه آشيانه علي شهر كرمان ضمن قدرداني از متوليان اين موسسه بر ساماندهي هر چه بهتر و بيشتر كودكان بي سرپرست و بد سرپرست تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا ، محمد جواد فدائي شامگاه پنجشنبه ضمن بازديد از بخش هاي آموزشي، فرهنگي و خدماتي اين موسسه براي كمك به ساخت ساختمان موسسه قول مساعد داد.
مديركل بهزيستي استان كرمان نيز در اين بازديد گفت : هم اكنون چهار هزار كودك بد سرپرست و بي سرپرست در اين استان كرمان وجود دارد كه از اين تعداد يكهزار و 300 نفر به صورت مستقيم در مراكز شبه خانواده نگهداري مي شوند و مابقي با پرداخت يارانه، سعي شده در درون خانواده هاي خودشان حمايت شوند.
عباس صادق زاده افزود: 62 مركز شبه خانواده در استان كرمان به صورت خصوصي و هيات امنايي اداره مي شوند كه بخشي از هزينه هاي آنها را دولت و بخشي را خيران تقبل مي كنند.
وي با اشاره به اينكه 31 بچه در سنين بين 6 تا 20 سال در موسسه خيريه آشيانه علي حضور دارند، يادآور شد : استان كرمان چهار درصد جمعيت كشور و 16درصد مراكز شبه خانواده ها را به خود اختصاص داده كه نشانگر نگاه جدي و مطلوب خيران به اين موضوع است.
صادق زاده با بيان اينكه پذيرش هاي مراكز شبه خانواده با تصميم قضايي انجام مي شود، خاطرنشان كرد: نگهداري فرزندان در اين مراكز به لحاظ علمي كار پسنديده اي نيست و در اين زمينه عقب هستيم اما از حدود سه ماه قبل طرح جديدي دراين راستا در استان كرمان اجرايي شده است.
براساس اين گزارش ، موسسه خيريه آشيانه علي فعاليت خود را از سال 1383 آغاز كرده و به دنبال آن است كه در حوزه آموزش مربيان و كودكان گام هاي بلندتري را در آينده نزديك بردارد.
5054