استاندار کرمان: سرمایه‌گذارن برای ایجاد مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست ورود کنند +فیلم

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان با اشاره به اینکه امیدواریم مراکز خیریه‌ نگهداری کودکان در استان کرمان بیشتر شوند و خیران بیایند و نیازهایی که وجود دارد را ببینند،  گفت: کمک، نگهداری، آموزش و تغذیه این کودکان کار بزرگی است.   

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی فداکار شامگاه پنجشنبه در بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست موسسه خیریه و غیرانتفاعی مرحوم محمد حسین کرمانیان، افزود: ماه رمضان فرصت خوبی برای سرکشی به مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست است، در اینگونه جاها فضای معنویی وجود دارد که ناشی از تاثیر سیره امام علی(ع) در رسیدگی به ایتام است.

وی با اشاره به اینکه خداوند توفیق داد که در فرصت این ماه مبارک به سه مکان نگهداری کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست سر بزنیم، ادامه داد: موسسه خیریه و غیرانتفاعی مرحوم محمد حسین کرمانیان خیریه‌ای برای نگهداری از کودکان سه تا ۶سال بوده، این مرکز زیر نظر بهزیستی است و خدمات خوبی به این کودکان ارائه می‌دهد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مرکز خیریه کرمانیان موقوفه‌هایی دارد که درآمد آن برای نگهداری این کودکان هزینه می‌شود، اظهارداشت: در بحث خیریه‌هایی اینچنینی استان کرمان پیشتاز است و خدمات خوبی از سوی خیران در مراکز نگهداری از کودکان ارائه می‌شود.

وی گفت: ساماندهی و هماهنگ‌سازی این مراکز پیش می‌رود و ما هم کمک خواهیم کرد حضور ما هم در این مراکز به این دلیل است که اگر مشکلی در این مجموعه‌ها از جهات مختلف وجود دارد به آنان کمک کنیم.

حل معضل مناطق حاشیه شهر کرمان در دستور کار است

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای حل معضل مناطق حاشیه‌ای این شهر محدودسازی این مناطق و ساماندهی وضعیت موجود شامل ساماندهی زیرساخت‌هایی همچون کوچه‌ها، برق، آب، گاز، شبکه‌های ارتباطی و راه‌های دسترسی در دستور کار است.

فداکار در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی افزود: حاشیه‌نشینی بخش ناخوشایندی بر چهره شهرها است و در کرمان هم متاسفانه به دلایل مختلفی این معضل توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: ۲ بار هم اقداماتی در راستای حل حاشیه‌نشینی انجام شده و ساماندهی‌های صورت گرفته اما نیاز به کاری جدی تر و بنیادی تری بود.

استاندار کرمان گفت: برای حل معضل حاشیه‌نشینی چند کمیته تشکیل شد ابتدا کمیته زیر ساختی بود که در این زمینه اولویت ما بحث‌های عمرانی است و بحث زیر ساخت‌ها مانند آب، برق، گاز و تلفن را پیگیری می‌کنیم.

فداکار ادامه داد: کمیته دوم برای حل معضل حاشیه‌نشینی، کمیته توانمندسازی بوده که زیر مجموعه معاونت سیاسی استانداری است و اموری مانند آموزش را دربر می گیرد.

وی گفت: در محله‌های حاشیه، مساجد محور محله هستند که روحانیان مستقر در این مساجد کارهای خیلی خوبی انجام می‌دهند و عملا جور دستگاه‌های اداری را می‌کشند در حالی که بعضی از این دستگاه، ها در انجام وظایفشان غفلت کرده و در سایه غفلت این مسئولان حاشیه‌ها شکل گرفته است.

فداکار گفت: امیدواریم با محدودسازی و ساماندهی، معضلات مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان جبران شود و امکانات درخوری برای ساکنان این مناطق فراهم شود و همچنین با ساماندهی این مناطق چهره شهر از این وضعیت دربیاید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha