۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۵:۰۶
کد خبر: 83284697
T T
۰ نفر
آمريكا فردي را در ارتباط با حمله به سفارت كره شمالي در اسپانيا بازداشت كرد

تهران- ايرنا- مقام هاي آمريكايي يك عضو پيشين نيروي دريايي اين كشور را در ارتباط با حمله به سفارت كره شمالي در اسپانيا بازداشت كردند.

به گزارش بامداد شنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، مقام هاي آمريكايي يك افسر پيشين نيروي دريايي اين كشور به نام «كريستوفر آن» را كه عضو گروهي است كه اوايل اسفندماه سال گذشته به سفارت كره شمالي در مادريد حمله كرده بود، بازداشت كردند.
سندي كه چندي پيش از سوي ديوان عالي اسپانيا منتشر شد نشان مي دهد كه اين گروه شامل 10 نفر بوده و يكي از آن ها چند روز بعد با پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) تماس گرفته تا اطلاعاتي در اين زمينه ارائه كند.
براين اساس، اين گروه پس از ورود به سفارت كره شمالي اقدام به سرقت رايانه ها، هارد ديسك ها و حافظه هاي جانبي موجود در اين ساختمان كرده و دست و پاي كاركنان را بستند.
سه تن از مهاجمان يك مقام كره شمالي را به زيرزمين ساختمان برده و او را ترغيب به فرار از حكومت كشورش كردند. اين گروه خود را «گروه نجات كره شمالي» معرفي كرده بود.
يك مقام قضايي اسپانيا پيشتر به رويترز گفت كه قاضي اسپانيايي اين پرونده معتقد است همه اين 10 نفر پس از اين حمله به آمريكا گريخته اند و پس از استرداد به اسپانيا امكان دارد تا 28 سال زندان در انتظارشان باشد.
پيشتر گمانه زني هايي درباره دخالت دولت آمريكا در اين حمله در ميان بود اما رابرت پالادينو معاون سخنگوي وزارت خارجه اين كشور هرگونه نقش داشتن واشنگتن در اين حادثه را تكذيب كرد.
پالادينو در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا كسي از دولت آمريكا در اين اقدام نقش داشته، گفت: دولت ايالات متحده هيچ دخالتي در اين ماجرا نداشته است.
اين در حالي است كه برخي رسانه ها از جمله واشنگتن پست اين حمله را كار گروهي موسوم به «دفاع مدني شيوليما» دانسته اند كه اين حمله را با اف بي آي هماهنگ كرده بود.
شبد**9416**1010