۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83285135
T T
۰ نفر
نايب رئيس اتاق بازرگاني سمنان: 90 درصد مشكلات صنعت داخلي است

سمنان- ايرنا- نايب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان سمنان گفت: علت 90 درصد مشكلات بخش صنعت كشور عوامل داخلي مانند كاغذبازي و قوانين دست و پاگير اداري است.

حميد علوي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در شرايطي كه دولت در اداره خود با مشكلاتي مواجه است، انتظاري براي حمايت از بخش صنعت از سوي قوه مجريه نداريم و مديران دستگاه هاي اجرايي با اتخاذ راهبردهاي اصولي براي حذف قوانين دست و پاگير اداري در سال جديد تلاش كنند.
وي خاطر نشان كرد: با تصويب بخشنامه هاي اقتصادي توسط دستگاه هاي اجرايي در عمل بخش صنعت كشور فلج مي شود و دولت با برنامه ريزي دقيق براي اصلاح و حذف اين قوانين دردسر ساز اقدام كند.
نايب رئيس اتاق بازرگاني استان سمنان ادامه داد: خواسته مهم صنعتگران از دولت در سال رونق توليد آن است كه هر قانوني در بخش صنعت تصويب مي شود با نظر و اطلاع اتاق بازرگاني و فعالان اقتصادي كشور باشد.
علوي اضافه كرد: تحريم هاي خارجي در مشكلات صنعت كشور تاثيرگذار است اما 90 درصد مشكلات اين بخش از اقتصاد ايران مربوط به شرايط موجود در داخل كشور است.
وي تصريح كرد: كاركنان رده پايين و متوسط دستگاه هاي اجرايي به معناي واقعي حمايت از بخش صنعت و رونق توليد را درك نمي كنند و با كاغذبازي هاي اداري به مشكلات فعالان اقتصادي در بعضي موارد دامن مي زنند.
نايب رئيس اتاق بازرگاني استان سمنان گفت: رونق توليد با حرف و صدور بخشنامه عملياتي نمي شود و حمايت از بخش صنعت و معدن كشور نيازمند عزم و اراده ملي است.
به گزارش ايرنا، سال 1398 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق توليد» نامگذاري شده است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بيش از 38 درصد، در كشاورزي بيش از 14 درصد و توليد ناخالص اين استان با رقمي حدود 18.2 درصد مربوط به بخش كشاورزي و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408