۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83424222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه صنعت بدون اصلاح نظام بانکی ممکن نیست

سمنان- ایرنا- نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه صنعت و رونق تولید بدون اصلاح نظام بانکی و ساماندهی دیوان سالاری اداری در دستگاه‌های اجرایی غیرممکن است.

حمید علوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا زمانی که کاغذبازی‌های اداری در بین کارکنان دولت مرسوم باشد، بخش صنعت و تولید در کشور راه به جایی نمی برد.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته اقدام‌های لازم برای اجرای طرح‌های تخصصی و بهره‌گیری از دانش‌های روز دنیا برای نوسازی ماشین آلات خط تولید در کشور انجام نشد و اکنون در شرایط سخت اقتصادی تاثیر این عقب ماندگی‌ها آشکار شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان ادامه داد: با وجود غیرواقعی بودن ارزش دلار در بازار ایران، در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی اصولی برای ورود فناوری‌های روز به کشور انجام نشد و افزایش فرسودگی ماشین آلات خط تولید از بی تفاوتی‌های مسئولان نشات می گیرد.

علوی تصریح کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان‌ باید بر اساس چارچوب ساختاری انجام شود و اگر حمایت بدون رویکرد اصولی انجام شود، زمینه رانت و فساد در این بخش در کشور ایجاد می شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: با واقعی شدن قیمت دلار در ماه‌های گذشته، تمامی ضعف‌های بخش صنعت ایران نمایان شد و وابستگی به فناوری‌های کشورهای خارجی با وجود قابلیت‌های فراوان در کشور به طور مشخص نمایان است.

براساس آمار خانه صنعت و معدن سمنان ۵۰ تا ۶۰ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط این استان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

اخبار مرتبط