۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۱۴
کد خبر: 83285818
T T
۰ نفر
استاندار: باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی سال آینده افتتاح می شود

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین المللی استانداری در روز شنبه، محمدعلی شجاعی در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیشرفت كنونی این طرح را 38 درصد و نیاز اعتباری آنرا 100 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود:
60 میلیارد ریال از این رقم از منابع استانی و 40 میلیارد ریال از منابع بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تامین می شود.
وی گفت: مردم خراسان شمالی در دوران انقلاب و نیز دفاع مقدس نقشی مهم ایفا كرده اند و ایجاد باغ موزه دفاع مقدس كمترین خدمت به آنان است.

* افتتاح 6 باغ موزه دفاع مقدس در بهار امسال
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: تا خرداد امسال 6 باغ موزه دفاع مقدس در كشور به بهره برداری می رسد.
سردار بهمن كارگر، ابراز امیدواری كرد كه كمك استانداری، تكمیل باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی را شتاب ببخشد و افزود: اتمام این طرح نیاز به همت مضاعف دارد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید هر آنچه كه در توان داشت برای ساخت باغ موزه های دفاع مقدس هزینه كرد.
سردار كارگر افزود: این بنیاد اجازه نمی دهد مسائل جناحی و سیاسی در این حوزه ورود پیدا كند زیرا دفاع مقدس یك نشان ملی و پرارزش است كه نباید به این مسائل آلوده شود.
5132