باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان شمالی تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: با اختصاص اعتبار مورد نیاز، بخشی از طرح باغ‌موزه دفاع مقدس استان تا دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، محمدعلی شجاعی عصر دوشنبه پس از دیدار با رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای قسمتی از پروژه باغ موزه دفاع مقدس این استان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه با مشارکت و همدستی کاری ارزشمند برای شهدا انجام دهیم، افزود: محوطه سازی و تامین ادوات جنگی مربوط به دوران دفاع مقدس در باغ موزه استان همانند یک تابلو عینی، خاطرات جاودان دوران دفاع مقدس و مجاهدات رزمندگان اسلام را تداعی می کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار با تحسین پشتکار و تسلط استاندار خراسان شمالی در امور،  گفت: باغ موزه دفاع مقدس باید به مرکز فرهنگی پویایی تبدیل شود که دیگر اقدامات و فعالیتهای این حوزه حول محور آن و با محوریت آن انجام شود.

سردار بهمن کاگر با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دوران دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی ملموس است، باید این مراکز را فعال و پویا نگه داریم،  افزود: شهدا و ایثارگران هویت هر استان هستند و این مراکز باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بسط و توسعه دهند.
در این دیدار سیدمحمد پاکمهر، رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان نیز حضور داشتند.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی از سال ۹۶ در زمینی با گستره ۱۲ هکتار آغاز شده و برای این مجموعه فرهنگی ساختمانی با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

این مجموعه تا کنون پیشرفتی ۴۰ درصدی داشته است که بنا بر برآورد مالی پیمانکار پروژه، اعتبار مورد نیاز برای افتتاح مرحله نخست آن حدود ۸۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha