۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83286243
T T
۰ نفر

رزمایش دریایی چین با 15 كشور خارجی برگزار می شود

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83286243
رزمایش دریایی چین با 15 كشور خارجی برگزار می شود

پكن- ایرنا- معاون فرمانده نیروی دریای چین گفت: به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین، یك رزمایش و مراسم سان دریایی با حضور ناوهای جنگی 15 كشور در بندر چینگدائو واقع در شرق این كشور برگزار می شود.

به گزارش ایرنا 'چیو یانپنگ' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران در پكن افزود: حدود 15 كشور از جمله روسیه، تایلند، ویتنام، هند، لائوس، فیلیپین و مالزی شناورهای جنگی را به این رویداد گسیل خواهند كرد.
از طرف جمهوری اسلامی ایران نیز دریادار امیر 'حسین خانزادی' فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شركت خواهد كرد.
او هدف از این رزمایش را نمایش عزم راسخ چین برای حفاظت از صلح و كامیابی در منطقه و دریاهای آزاد عنوان كرد.
در حالی كه ایالات متحده آمریكا تصمیم گرفته است هیچ شناور جنگی را به این رویداد سالگرد اعزام نكند ژاپن از متحدان منطقه ای واشنگتن كه در تلاش برای بهبود روابطش با چین است برای اولین بار در طول هفت سال گذشته، یك ناو جنگی نیروی دفاع از خود را به این رویداد خواهد فرستاد.
این مقام چینی گفت: در همین راستا رزم‌ناوهای هند و استرالیا امروز یكشنبه وارد بندر «چینگدائو» چین شدند تا در این رزمایش دوستانه شركت كنند.
چین قرار است در این مراسم كه روز سه‎شنبه برگزار می شود از شماری از جدیدترین جنگ‌افزارهای خود شامل كشتی، زیردریایی هسته‏‌ای و ناوشكن‌‏ها رونمایی كند.
**آساق**1904**