۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83286303
T T
۰ نفر
امام جمعه مهريز همكاري در تكميل طرح حوزه علميه را خواستار شد

يزد - ايرنا - امام جمعه مهريز گفت: براي تكميل و تجهيز حوزه علميه امام حعفر صادق (ع) اين شهرستان به همكاري مردم و خيران بيش از هر زماني نياز است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني روز يكشنبه به همراه فرماندار مهريز از بخش هاي مختلف ساختمان در دست احداث حوزه بازديد كرد و افزود: فاز اول اين طرح حدود 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه براي تكميل و تجهيز آن به پنج ميليارد ريال بودجه نياز است.
وي ادامه داد: بعد از تكميل و تجهيز اين فاز در وسعت هزار متر مربع با همكاري خيران و پيگيري مسئولان، فعاليت براي شروع سه فاز ديگر ساختمان حوزه علميه آغاز مي شود.
امام جمعه مهريز با اشاره به اينكه فضاي كنوني حوزه محدود است و در شان حوزويان منطقه براي تحصيل نيست بر ضرورت همكاري مردم و خيران براي تكميل و تجهيز مكان جديد تاكيد كرد.
همچنين فرماندار مهريز با قدرداني از پيگيري امام جمعه و همراهي مسئولان و خيران به نقش حوزه و فعاليت هاي فرهنگي و ديني آن در منطقه براي مردم و جوانان تاكيد كرد.
رضا زارع زاده مهريزي گفت: همراهي مسئولان و پيگيري براي تكميل مجموعه كامل ساختمان حوزه به خصوص فاز اول و تجهيز آن در دستور كار است و با جديت تا حصول نتيجه نهايي تلاش ها ادامه دارد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با همكاري مردم و خيران حوزه اي در شان شهرستان احداث شود و بتواند وظايف ديني و رسالت اجتماعي خود را به نحو مناسب انجام دهد كه مورد تاكيد نظام و انقلاب اسلامي است.
عمليات اجرايي حوزه علميه امام جعفر صادق (ع) مهريز هفت سال پيش در زميني به وسعت 11 هزار و 500 متر مربع در مركز اين شهرستان آغاز شده است.
هم اكنون در 2 حوزه علميه امام جعفر صادق (ع) و مكتب الزهرا (س) مهريز 150 طلبه برادر و خواهر تحصيل مي كنند.
مركز شهرستان 55 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536/ 2047