۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۱۰
کد خبر: 83288169
T T
۰ نفر

مراسم ميلاد حضرت رقيه (س) در دمشق برگزار شد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۱۰
کد خبر: 83288169
مراسم ميلاد حضرت رقيه (س) در دمشق برگزار شد

دمشق - ايرنا - مراسم ميلاد حضرت رقيه (س) دختر گرامي امام حسين (ع) پيشواي سوم شيعيان جهان با شكوه خاصي در حرم ايشان در شهر دمشق پايتخت سوريه برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، در اين مراسم كه شب گذشته با حضور شمار زيادي از زائران ايراني، پاكستاني، عراقي، بحريني، افغان و شيعيان سوري برگزار شد، شماري از زائران اقدام به پخش نقل و شيريني كردند.
جواد ترك آباد سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه، مسئولان و مديران نهادهاي ايراني مستقر در سوريه و خانواده هاي آنان و شماري از مدافعان حرم نيز در اين مراسم حضور داشتند.
حجت الاسلام و المسلمين مهري در ابتداي اين مراسم در وصف شخصيت حضرت رقيه (س) دختر امام حسين (س) سخناني را براي حاضران بيان كرد.
سيد «محمد ميري» از اعضاي توليت آستان مقدس حرم حضرت رقيه (س) نيز در اين مراسم در ارتباط با شخصيت ايشان به مداحي پرداخت.
تواشيح و همخواني قرآن مجيد با حضور قاريان برجسته از ديگر برنامه هاي مراسم ميلاد با سعادت حضرت رقيه (س) در كنار مضجع نوراني ايشان در دمشق بود.
حرم نوراني دخت سه ساله سيد الشهداء (س) اين روزها به مناسبت ميلاد آن حضرت با وسايل و لوازم تزييني مزين شده است.
حضرت رقيه (س) در 17 شعبان سال 57 هجري قمري متولد شدند و در سال 61 هجري قمري و در سه سالگي به دنبال قيام عاشورا و اسارت اهل بيت امام حسين (ع) در كربلا و انتقال ايشان به شام و سوريه امروز در خرابه هاي شام به شهادت رسيدند.
اين روزها برنامه ها و طرح هايي نيز براي اعزام دوباره زائران ايراني به سوريه در حال تهيه است.
پيش از بحران سوريه هر سال بيش از يك ميليون و 100 هزار زائر ايراني با 98 پرواز در طول هر هفته از شهرهاي مختلف ايران به سوريه سفر مي كردند.
طرح هايي نيز براي اعزام زايران از طريق مرز عراق با سوريه در دست تهيه است.
شبد**خاورم*1436**1379