۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۳
کد خبر: 83288196
T T
۰ نفر

خروش سیل مهربانی از هرمزگان به مناطق سیل زده

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۳
کد خبر: 83288196
خروش سیل مهربانی از هرمزگان به مناطق سیل زده

بندرعباس- ایرنا- مردم نوعدوست و مهربان ایران زمین در هر گوشه از این كره خاكی كه باشند، به هنگام سختی و ناگواری قلبشان برای هم می تپد و همیشه با موج كمك هایشان غیرت ملی و مهرورزی خود را به زمین و زمان نشان داده اند.

به گزارش ایرنا، سیل اخیر در كشور و خسارت های آن، اگرچه كام بسیاری از هموطنانمان را تلخ كرد؛ اما خروش سیل كمك های مردم و تداوم آن برای كاستن گوشه ای هر چند كوچك از زخم های مردم سیل زده، لبخند بر لبانمان نشاند و نور امید را در قلب هایمان روشن كرد.
اگرچه در دنیای امروز همه داد از بی تفاوتی و بی مهری بنی بشر نسبت به یكدیگر دارند، هنوز همچون روزگاران گذشته ' بنی آدم اعضای یكدیگرند كه در آفرینش زیك گوهرند چون عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار' در جای جای سرزمینمان ایران عزیزمان جاری و ساری است.
در این میان مردم سخاوتمند و خونگرم استان هرمزگان در جنوب ایران نیز همچون مردم دیگر نقاط كشورمان برای كمك به مردم مناطق سیل زده از هچ كوششی فروگذار نكردند و همدلی خود را با هموطنان آسیب ‌دیده نشان دادند.
این كمك ها به مناطق سیل زده استانهای گلستان، لرستان، خوزستان و اخیرا هم به سیستان و بلوچستان گسیل داده شد و
توانست تا حدی به مشكلات مردم این مناطق الیتام ببخشد.
البته سیل كمك های مردم و سازمانها و نهادهای استان هرمزگان همچنان ادامه دارد و در برخی ازمناطق سیل زده مثل كارون
توزیع اقلام ومواد غذایی و همچنین بخشی ازكار بازسازی و احیای این منطقه برعهده این استان بوده و نیروهای داوطلب همانند زمان جنگ به صورت جهادی كار می كنند.

**اعزام گروه های جهادی به مناطق سیل زده
با اعلام وزارت كشور، استان هرمزگان برای خدمات رسانی به مردم مناطق سیل زده به عنوان معین خوزستان تعیین شده است.
با توجه به استقرار سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در مناطق سیل زده خوزستان، دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران نیز در تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز همكاری‌های لازم را دارند.
فرمانده تیپ مردم ‌پایه سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: پنج گروه جهادی از جهادگران گردان مردم ‌پایه امام حسین (ع) بندرعباس به مناطق سیل زده اعزام شدند.
علی غلامی بیان داشت: مجموعه سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان از روزهای اول سیل در كشور در صدد كمك‌رسانی به مردم سیل‌زده بر آمده و از راه‌های مختلف این كار را پیگیری كرده است.
وی افزود: یك اكیپ كامل پزشكی، دستگاه‌های فنی مهندسی و بسته كمك‌های امدادی نیز به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.
امام جمعه شهرستان حاجی آباد نیز بیان داشت: گروه جهادی 40 نفره شهید تختی نژاد از این شهرستان به مناطق سیل زده خوزستان اعزام شدند.
حجت الاسلام ابراهیم شریفی بیان داشت: این گروه به مدت 10 روز در منطقه حضور خواهد داشت و ساخت سیل بند و پاكسازی منازل مسكونی 6 روستا از شهرستان كارون از فعالیت‌های این گروه جهادی در منطقه است.

**ارسال محموله كمك‌های مردمی رودان به مردم سیل زده پل دختر
امام جمعه شهرستان رودان گفت: محموله اقلام ضروری كمك‌های مردمی رودان با یك دستگاه كامیون به شهرستان سیل زده پل دختر استان لرستان ارسال شد.
حجت الاسلام مهدی دری افزود: این محموله شامل پتو، چادر، پوشاك، اقلام خوراكی و مصرفی به ارزش بیش از یك میلیارد و 200 میلیون ریال است.

** ارسال یازدهمین مرحله كمك‌های مردمی هرمزگان به مناطق سیل زده خوزستان
معاون اجرایی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از ارسال یازدهمین مرحله كمك های مردمی استان به مناطق سیل زده خوزستان خبر داد.
سرهنگ حسن صنعتكاران بیان داشت: این كمك ها شامل برنج، دارو، آب معدنی، تن ماهی و لوازم بهداشتی، پتو و دیگر اقلام مورد نیاز است.
وی افزود: علاوه بر این تجهیزات موكب های استان نیز به مناطق سیل زده خوزستان ارسال شده است.

**فعالان عرصه صنعت هرمزگان به یاری سیل زدگان شتافتند
مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی هرمزگان گفت: به منظور كمك به مردم مناطق سیل زده، كاركنان این شركت در اقدامی خداپسندانه سه روز از حقوق خود را برای كمك به سیل زدگان اختصاص دادند.
سید امیر امیری زاده بیان داشت: پیش از این نیز كاركنان شهركهای صنعتی و فعالان اقتصادی حوزه صنعت و معدن هرمزگان محموله مواد مصرفی ضروری شامل آب، پتو، مواد غذایی و برخی كالاهای مورد نیاز دیگر را در دو مرحله برای سیل‌زدگان استان‌های خوزستان و گلستان ارسال كردند.

** ارسال كمك های شركت پالایش نفت بندرعباس به مناطق سیل زده
مدیرعامل شركت پالایش نفت بندرعباس گفت: محموله كمك‌های امدادی این شركت با هماهنگی هلال احمر هرمزگان به مناطق سیل زده كشور ارسال شد.
هاشم نامور بیان داشت: این كمك‌ها شامل زیر انداز، پتو، لوازم بهداشتی و مواد غذایی از جمله برنج، انواع كنسرو، تن ماهی و آب معدنی به ارزش محموله ارسالی 3 میلیارد ریال است.

** وطن خوانی سالار در كیش به نفع هوطنان سیل زده تمام شد
كنسرت سالار عقیلی در كیش برگزار شد تا این بار طنین صدای حماسی سالار و وطن خوانی هایش، شور مهربانی در شركت كنندگان برانگیزد و برای كمك به سیل زدگان بار دیگر به پا خیزند.
كنسرت خیریه سالار عقیلی همزمان با جشن های نیمه شعبان و همراه با گلریزان به نفع هم میهنان سیل زده برگزار شد تا فقط در یك قلم، فردی خیراندیش، چك 10میلیارد ریالی را در وجه جمعیت هلال احمر امضا كند.
در این این كنسرت كه با هماهنگی و همكاری سازمان منطقه آزاد كیش برگزار شد و تجار، بازاریان و سرمایه گذاران كیش بانی و مشاركت كننده اصلی آن بودند، صندلی های تالار تاتر شهر جزیره را مردمی پر كردند كه پای كارتخوان های جمعیت هلال احمر در گوشه و كنار سالن ایستادند و هر یك، به قدر وسع و همت خود، دست مردم مناطق سیل زده ایران را گرفتند.

** 10 میلیارد ریال كمك غیرنقدی راهداری هرمزگان به سیل زدگان ارسال شد
معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: كاركنان این اداره كل كمك های غیرنقدی خود را به ارزش 10 میلیارد ریال به مردم استانهای خوزستان و لرستان اهدا كردند.
پرویز كرمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این كمك های غیرنقدی با مشاركت بخش خصوصی اعم از صنف های حمل ونقلی مسافر و كالا وبین الملل استان و پیمانكاران حوزه راهداری جمع آوری و تاكنون با 9 كامیون لوازم مورد نیاز مردم سیل زده ارسال شده است.
وی ادامه داد: كالاهای غیر نقدی شامل برنج، موادخوراكی، پتو، پتو مسافرتی، انواع لوازم بهداشتی، كنسرو، موادشوینده، البسه، گونی، نایلون، زیرانداز، روفروشی، دمپایی، كفش، لوازم بهداشتی، بیل، شلنگ، چراغ قوه شارجی، پیك نیك وصیفی جات است.
معاون اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان گفت: كاركنان این اداره كل علاوه بر كمك های غیرنقدی از نظر اعزام ماشین آلات راهسازی تعداد 4 دستگاه گریدر، 4 دستگاه بلدوزر، 5 دستگاه كامیون كمپرسی، 3 دستگاه تریلی كمرشكن، یك دستگاه خودرو سبك تویوتا به همراه 18 نفر راهدار به استان خوزستان و یك دستگاه تویوتا به همراه شش نفر از همكاران داوطلب با یك دستگاه كامیون حاوی اقلام مورد نیاز مردم سیل زده به استان لرستان اعزام شدند.
به گفته كرمی، تاكنون 2 دستگاه اتوبوس، 9 دستگاه كامیون جهت حمل كانكس های اهدایی آموزش وپرورش، 2 دستگاه كامیون جهت حمل كمك های مردمی جمع آوری شده توسط جمعیت هلال احمر، یك دستگاه كامیون به سازمان صمت جهت حمل اقلام مورد نیاز هموطنان آسیب دیده استان های لرستان وخوزستان و 2 دستگاه كامیون به سپاه پاسداران بصورت رایگان جهت جابجایی كمك های مردمی استان ازطرف این اداره كل اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، ارزیابی های اولیه حكایت از خسارت سیل در 17 استان كشور دارد تا جایی كه به 14 هزار كیلومتر راه های مواصلاتی كشور آسیب وارد شده و 70 نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند.
7198/6048
۰ نفر