۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83404509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نام نویسی دانش آموزان پایه ابتدایی هرمزگان تا پایان مرداد ادامه دارد

بندرعباس- ایرنا- طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ثبت نام دانش آموزان دوره پیش دبستان و پایه اول تا ششم ابتدایی در استان تا پایان مردادماه امسال ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تاکنون ۹۰۰ نوآموز در دوره پیش دبستانی، ۲۱ هزار نفر در پایه اول ابتدایی و ۱۶۷ هزار نفر در سایر پایه های ابتدایی ثبت نام شده اند.

ایرج بیت اللهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون ثبت نام بیش از ۹۰ درصد نوآموزان دوره پیش دبستانی و کودکان بدو ورود به پایه اول ابتدایی در هرمزگان انجام شده است.

وی بیان داشت: ثبت نام کودکان با توجه به شرایط تعیین شده در دستورالعمل ثبت نام انجام می گیرد و مدیران مدارس موظف به اجرای قانون هستند.

معاون آموزش ابتدایی هرمزگان اظهارداشت:  مدیران مدارس باید با رعایت محدوده جغرافیایی از کودکان ثبت نام کنند وهیچ گونه وجه مالی به غیر از هزینه بیمه وکتاب های درسی دریافت نکنند.

بیت اللهی ادامه داد: مدیران مراکز پیش دبستانی نیز باید توجه داشته باشند که ثبت نام کودکان با ۶ سال تمام به عنوان نوآموز دوره ی پیش دبستانی ممنوع است و تخلف محسوب می شود.

وی گفت: با اشاره به جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل گفت: با اقدامات و پیگیرهای کمیته انسداد مبادی بیسوادی تاکنون تعدادی از کودکان بازمانده از تحصیل جذب و در مدارس استان ثبت نام گردیده اند و این برنامه همچنان ادامه دارد.

این مسوول فرهنگی تاکید کرد: کودکان بدون هویت و شناسنامه نیز از تحصیل باز نمی مانند و اولیای آن ها می توانند با مراجعه به فرمانداری ها و تکمیل فرم حمایت تحصیلی جهت ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اهداف سند تحول بنیادین اظهار کرد: ورود کودکان به چرخه آموزش در جهت توسعه ی عدالت آموزشی از اهداف مهم نظام آموزشی کشور است و هرمزگان برنامه ریزی های لازم را برای تحقق این امر انجام داده است.  

۷۱۹۵/۶۰۴۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha