۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۱۱
کد خبر: 83289692
T T
۰ نفر
ورود پژوهشكده سوانح طبيعي به موضوع رانش روستاهاي استان

روزنامه محلي خراسان شمالي در شماره 20081 روز چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 خود با درج مطلبي به نقل از معاون بنياد مسكن استان خراسان شمالي به وضعيت رانش در روستاهاي اين استان پرداخت.

در اين مطلب مي خوانيم: پژوهشكده سوانح طبيعي ايران براي ارزيابي و بررسي وضعيت 9 روستاي در معرض رانش استان وارد عمل شد. معاون عمراني بنياد مسكن خراسان شمالي با بيان اين مطلب به خبرنگار ما افزود: از آن جايي كه بخش هايي از 9 روستاي استان در معرض رانش زمين هستند، علاوه بر ستاد حوادث شهرستان و استان، جلسه ملي و مركزي در تهران برگزار شده و اين روستاها توسط پژوهشكده سوانح طبيعي ايران بررسي و ارزيابي مي شود.
«صابري» با بيان اين كه شناسايي محل هاي خطر و جانمايي سمت و توسعه ايمن در اين روستاها در دستور كار بنياد مسكن است، افزود: با مصوبه ستاد حوادث، قسمت هايي از روستاها كه در معرض رانش است به محل جديد منتقل مي شود.وي خاطرنشان كرد: شناسايي محل هايي كه ممكن است دچار رانش شود و سمت و توسعه ايمن با مطالعات پژوهشكده سوانح طبيعي انجام و مقدمات كار فراهم مي شود تا بتوانيم در محل هاي بهتري با تجهيزاتي كه به روستاييان مي دهيم اين مشكل را برطرف كنيم.
وي با اشاره به اين كه جانمايي ها فقط در قسمت هايي از روستاهاي در معرض خطر انجام مي شود، اضافه كرد: پژوهشكده سوانح طبيعي براي تثبيت قسمت هايي از روستاها كه الان خطر ندارد و مي تواند در وضع مخاطره آميز باشد، مطالعات ژئوتكنيك و زمين شناسي انجام مي دهد.
وي راهكارهاي تثبيت قسمت هايي از روستاها كه در معرض خطر هستند، مستلزم اعتبار مطالعاتي و اجرايي دانست و ادامه داد: براي اين كه بتوانيم جا به جايي ها را در اين بخش ها به سرانجام برسانيم بايد اعتبار كافي در نظر گرفته شود.
وي روستاهاي در معرض رانش زمين را در شهرستان هاي مانه و سملقان، جاجرم، بجنورد و
شيروان ذكر كرد.
5132