۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۰۹
کد خبر: 83289816
T T
۰ نفر
هوای سرد تا جمعه میهمان نقاط مختلف كشور است

تهران- ایرنا- كارشناس سازمان هواشناسی اعلام كرد : هوای سرد تا جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در كشور ماندگار است و امروز شمال شرق كشور با 4 تا 8 درجه كاهش دما همراه است.

«فریبا گودرزی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینكه به كشاورزان توصیه می شود در این شرایط مراقب محصولات خود باشند، اظهار داشت: با این كاهش دما استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بسیار سرد می شوند اما از فردا شاهد روند تدریجی افزایش دما از سمت شمال غرب خواهیم بود كه زیاد محسوس نیست و از جمعه این روند شدت می یابد.
وی ادامه داد: امروز برای شمال شرق و شرق سواحل خزر، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و در مناطق سردسیر و كوهستانی این استان ها بارش برف خواهیم داشت.
كارشناس سازمان هواشناسی تصریح كرد: فردا عبور موج های تراز میانی جو را شاهد هستیم كه در شرق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراكنده باران و برف رخ خواهد داد.
به گفته گودرزی برای روز جمعه در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مركزی بارش پراكنده باران و در مناطق كوهستانی و سردسیر بارش پراكنده برف پیش بینی شده است.
وی با بیان اینكه آب های جنوب كشور شامل خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و فردا مواج است، افزود: سایر مناطق تا روز جمعه پدیده خاصی ندارند.

** تهران نیمه ابری
كارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: تهران امروز كمی ابری در بعدازظهر نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، كمینه دمای امروز صبح مهرآباد 2 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد به 14 درجه بالای صفر می رسد.
گودرزی گفت: «نیر» در اردبیل با دمای منفی 8، سراب و خلخال منفی 7 ، آوج ، شهركرد و دیلمان منفی 6 و قصر قند و زابل در سیستان و بلوچستان با 40 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط كشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی**9014**1883
۰ نفر