۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83290331
T T
۰ نفر
شهيد اصغري: فراگيري علم لازمه رشد فرهنگي است

سمنان- ايرنا- شهيد محمد اصغري يكي از شهداي دفاع مقدس استان سمنان در بخشي از وصيت نامه خود، با بيان اين كه فراگيري علم و دانش زمينه ساز رشد فرهنگي است، اظهار داشت: همه اقشار جامعه براي كسب علم و دانش به منظور رشد و ترقي جامعه تلاش كنند.

به گزارش ايرنا، شهيد اصغري فرزند عباس و فاطمه يكم فروردين 1336، در شهر بسطام از توابع شهرستان شاهرود استان سمنان در خانواده اي مذهبي ديده به جهان گشود.
اين شهيد والامقام در دوران تحصيل از شاگردان ممتاز بود و همواره به همكلاسي هايش كمك مي كرد و به واسطه هوش و پشتكار سرشارش موفق به اخذ مدرك كارداني شد و به عنوان مسئول نهضت سواد آموزي بسطام انتخاب شد.
شهيد اصغري با شروع جنگ تحميلي از شوق معلمي و از همه مهمتر عشق پدر- فرزندي دست كشيد و براي دفاع از خاك وطن رهسپار ميدان نبرد حق عليه باطل شد و در خط مقدم جبهه به عنوان رزمنده ايفاي نقش كرد.
اين شهيد بزرگوار، اولين بار از طرف سپاه شاهرود تيپ 21 گردان كربلا به عنوان بسيجي به جبهه هاي جنگ براي دفاع از خاك ميهن اسلامي اعزام شد و پس از پنج ماه و سه روز دفاع از خاك وطن، سرانجام در بيست و يكم بهمن 1364 در عمليات سراسر افتخار والفجر هشت، در منطقه اروند رود جزيره بوارين با اصابت تركش به خيل دوستان شهيدش پيوست.
اين شهيد بزرگوار در وصيت نامه خود گفته است: برادران حزب الله به هوش باشيد و حضور خود را در صحنه هميشه حفظ كنيد و نگذاريد كارها به دست افراد بي تفاوت و ضدانقلاب بيفتد و به هوش باشيد كه با كوچكترين غفلت مسئول خواهيد بود. از برادران فرهنگي و همكارانم مي خواهم كه تا مي توانند بر رشد معلومات ديني خود افزوده و شاگردان خود را از لحاظ مسائل ديني اشباع كنند.
پيكر مطهر شهيد در زادگاهش در شهر بسطام واقع در شهرستان شاهرود به خاك سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) مركز سمنان در موضوع هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي پرونده هاي خبري ويژه با برنامه مشخص را در دستور كار خود دارد.
با هدف قدرشناسي از رشادت ها و دلاوري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفي فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان همچنين الگوسازي براي اين نسل، خبرگزاري ايرنا پرونده معرفي شهداي استان سمنان را در برنامه خود قرار داده است.
معرفي جاذبه هاي گردشگري استان، پرونده سلامت و معرفي كتاب، ديگر پرونده هاي خبري خبرگزاري ايرنا مركز سمنان است.
7342/7408