۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83290420
T T
۰ نفر

افزون بر 683هزار سند تك برگ در كرمان صادر شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83290420
افزون بر 683هزار سند تك برگ در كرمان صادر شد

كرمان- ايرنا- مديركل ثبت اسناد و املاك استان كرمان با تاكيد بر اينكه توجه به جايگاه حقيقي اسناد مالكيت ضروري است گفت: تاكنون بيش از 683 هزار سند مالكيت تك برگ (كاداستري) در اين استان صادر شده است.

به گزارش ايرنا ، رضا طالبي زاده روز چهارشنبه در نخستين گردهمايي روساي ادارات ثبت سراسر استان كرمان افزود: اسناد مالكيت رسمي بايد جايگاه ويژه خود را كه قانونگذار پيش بيني كرده پيدا كند و رجحان اين اسناد نسبت به اسناد عادي در دعاوي كيفري و حقوقي مد نظر قرار گيرد.
وي با بيان اينكه قوانين ثبتي و مدني جايگاه ويژه اي براي اسناد رسمي قائل شده اند و در صورت صحت تنظيم اسناد مالكيت رسمي، نمي توان آنها را مورد ترديد و انكار قرار داد اظهار داشت: اسناد عادي به لحاظ شرايط تنظيم و اينكه شخص مي تواند نسبت به آنها ادعاي جعل يا ترديد و يا انكار داشته باشد از مردم خواست معاملات خود را با حضور در دفترخانه هاي اسناد رسمي به صورت رسمي تنظيم كنند.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان كرمان با بيان تدابير انجام گرفته در خصوص حفظ اسناد مالكيت مردم و دولت تصريح كرد: با استفاده از بايگاني هاي مستحكم و مكانيزه و سامانه اعلام و اطفاي حريق كليه پرونده هاي ثبتي و مستندات مالكيت مردم در شرايط مطلوبي نگهداري مي شود.
طالبي زاده بيان داشت: با اسكن و آرشيو الكترونيك بيش از 620 هزار پرونده مشتمل بر 24 ميليون برگ سرعت خدمت رساني به مردم شريف استان تسريع يافته و نگراني ها در زمينه سرقت پرونده ها و جعل اوراق ثبتي كاهش يافته است و اميدواريم تا پايان سالجاري تمامي پرونده هاي ثبتي در سطح استان اسكن و آرشيو الكترونيكي شوند.
وي با ابراز خرسندي از جذب اعتبارات قابل توجه به وسيله ثبت استان و تكميل پروژه هاي عمراني گفت: در سالجاري ساختمان هاي جديدالتاسيس ادارات ثبت انار و ارزوئيه افتتاح مي شوند تا در شرايط بهتري به مردم اين شهرستان ها خدمت رساني انجام شود.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان كرمان با قدرداني از مسئولان و كاركنان ادارات ثبت اسناد استان خطاب به روساي ادارات ثبت اسناد و املاك استان صرفه جويي در هزينه ها، پرهيز از مكاتبات غير ضروري، نظارت بر عملكرد كاركنان و ارشاد و آموزش كاركنان را از جمله مواردي دانست كه روساي ادارات بايد همواره در امور كاري به آن توجه داشته باشند.
در اين گردهمايي از علي رحماني، رئيس اداره ثبت اسناد و املاك شهرستان رودبار جنوب به لحاظ عملكرد مطلوب در اجراي سياست هاي سازمان به عنوان مدير برتر در سال 97 قدرداني شد.
9895/ 5054