به گزارش روابط عمومي اداره كل تامين اجتماعي كردستان، سيد صلاح قريشي روز پنجشنبه اظهار داشت: اين خدمات به صورت پايلوت در استان كردستان آغاز شده و در ديگر استان هاي كشور هم اجرايي مي شود.
وي اضافه كرد: اداره كل تامين اجتماعي كردستان و شعب تامين اجتماعي اين استان به عنوان استان پايلوت براي اجراي سامانه متمركز ارايه ٦٥ مورد خدمات غير حضوري آغاز بكار كرده اند.
قريشي استفاده از فناوري هاي نوين براي خدمت رساني را لازمه پويايي سازمان ها دانست و افزود: با توجه به تغيير فرهنگ عمومي و نيز پيشرفت تكنولوژي، فرآيندهاي سنتي پاسخگوي نياز مشتريان نبوده و سازمان تامين اجتماعي با درك صحيح اين موضوع در راستاي گسترش خدمات غيرحضوري و الكترونيكي اقدام كرده است.
وي گفت: اين خدمات غيرحضوري به منظور ارتقاي كيفيت خدمات و جلب رضايتمندي هر چه بيشتر مراجعين است كه در عين حال موجب كاهش تردد درون شهري و صرفه جويي در وقت و هزينه مي شود.
مدير كل تامين اجتماعي كردستان با اشاره به اينكه اين طرح به صورت پايلوت در استان كردستان عملياتي شده و با احصا و رفع ايرادات احتمالي، به ساير استان ها تعميم خواهد يافت بر لزوم فرهنگ سازي در راستاي استقبال عمومي بيمه شدگان براي استفاده از خدمات غيرحضوري و الكترونيكي و دريافت و ثبت بازخوردها تاكيد كرد.
وي يادآور شد: خدمات دفترچه درماني، مشاهده و ثبت اعتراض نسبت به سوابق پرداخت حق بيمه، ارسال ليست و پرداخت حق بيمه، اخذ برگ پرداخت حق بيمه، درخواست تعهدات كوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ايام بيماري و بارداري، پروتز و اروتز، كمك هزينه ازدواج و كمك هزينه كفن و دفن از جمله خدماتي است كه در اين سامانه پيش بيني شده و در حال گسترش است.
قريشي تاكيد كرد: با تكميل سامانه متمركز خدمات غيرحضوري سازمان شاهد تحولي شگرف در نحوه خدمت رساني در سازمان تأمين اجتماعي خواهيم بود.
6108/9102
سنندج - ايرنا - مدير كل تامين اجتماعي كردستان با اشاره به تغيير در نحوه ارايه خدمات اين سازمان گفت: 65 خدمت تامين اجتماعي در سال جديد در كردستان به صورت غيرحضوري ارايه مي شود.