۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83291881
T T
۰ نفر

پیكر 'حُر' شهدای مدافع حرم در تهران تشییع می شود

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83291881
پیكر 'حُر' شهدای مدافع حرم در تهران تشییع می شود

تهران- ایرنا- مراسم تشییع پیكر مطهر 'حُر' شهدای مدافع حرم «مجید قربانخانی» روز جمعه(6 اردیبهشت) در محله یافت آباد تهران برگزار می شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع پیكر مطهر شهید «مجید قربانخانی» صبح روز گذشته (چهارشنبه) به درخواست مادرش با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
شهید مجید قربانخانی، معروف به حُر شهدای مدافع حرم، تنها پسر خانواده در 30 مرداد ماه 1369 در تهران به دنیا آمد و در 21 دی 1394 در منطقه خان‌طومان كشور سوریه به شهادت رسید و پیكرش پس از سه سال كشف و شناسایی شد.
مراسم وداع با این شهید والامقام امروز (پنجشنبه) در معراج شهدای تهران و همچنین مراسم تشییع این شهید فردا (جمعه 6 اردیبهشت) از ساعت 10 در چهارراه یافت آباد، میدان معلم به سمت گلزار شهدای یافت آباد برگزار می شود.
شهید مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرمی است كه هر كسی داستان شهادتش را می‌شنود، بدون شك این جمله به ذهنش می‌رسد كه او انتخاب شد.
این شهید تا قبل از رفتن به سوریه هرگز تصور نمی‌كرد روزی شهید مدافع‌حرم شود و به طور ناگهانی متحول شد و مسیر زندگی‌اش تغییر كرد؛ تحولی كه او را به جنگ با نیروهای تكفیری برد و شجاعانه پا به پای همرزمانش جنگید و به مقام رفیع شهادت نائل آمد كه به همین منظور این شهید به حر شهدای مدافع حرم معروف شد.
در خاطره ای در مورد این شهید نقل شده است: «یكی از دوستان مجید یك‌ شب او را به هیئت خودشان ‌برد كه اتفاقاً خودش در آنجا مداح بود، بعد آنجا در مورد مدافعان حرم و ناامنی‌های سوریه و حرم حضرت زینب (س) می‌خوانند و مجید آن‌قدر سینه می‌زند و گریه می‌كند كه حالش بد می‌شود.
«یكی از دوستان مجید یك‌ شب او را به هیئت خودشان ‌برد كه اتفاقاً خودش در آنجا مداح بود، بعد آنجا در مورد مدافعان حرم و ناامنی‌های سوریه و حرم حضرت زینب (س) می‌خوانند و مجید آن‌قدر سینه می‌زند و گریه می‌كند كه حالش بد می‌شود.
وقتی بالای سرش می‌روند، می‌گوید: «مگر من مرده‌ام كه حرم حضرت زینب(س) در خطر باشد؛ من هر طور شده می‌روم.
از همان شب تصمیم می‌گیرد كه برود و در 21 دیماه سال 94 به همراه همرزمانش همچون شهید مصطفی چگینی، شهید مرتضی كریمی و شهید محمد آژند در خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل می شوند.
در فرازی از وصیتنامه این شهید آمده است: صحبتم با حضرت امام خامنه ای است؛ آقا جان اگر صدبار دگر متولد شدم برای اسلام و مسلمین جان میدهم.
تهرام/7243//6139
۰ نفر