۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83292511
T T
۰ نفر
مردم با خرید كالای ایرانی به رونق تولید كمك كنند

قم- ایرنا- رئیس بسیج كارگری كشور گفت: مردم با خرید كالای داخلی از تولید و كار ایرانی حمایت كنند تا رونق تولید در كشور محقق شود.

به گزارش ایرنا، علی حسین رعیتی فرد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم افزود: برای تحقق رونق تولید بروكراسی اداری در این حوزه باید كاهش یابد و مسیر برای سرمایه گذاران هموار و از سوی دیگر فعالیت های سوداگرایانه تضعیف شود.
وی با تاكید بر این كه دلالی ها باید با كمك دولت و ایجاد ساز و كارهای قانونی كاهش یابد، تصریح كرد: حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در راس قوه قضاییه نوید بخش پررنگ شدن مبارزه با فساد است و بساط سوداگری و رانت را در حوزه تولید كم می كند.
وی با بیان این كه باید برای رونق تولید دیپلماسی اقتصادی فعال شود، ادامه داد: ایران اسلامی این ظرفیت را دارد تا با استانداردسازی محصولات تولیدی بازار 15 كشور همسایه را در دست بگیرد.
رعیتی فرد افزود: موقعیت جغرافیایی و راهبردی ایران از شرایطی است كه به تولید كمك می كند، حضور جمهوری اسلامی در مسیر سه قاره بزرگ آسیا، اروپا و آفریقا و ترانزیت كالا از دریای عمان و هند به آسیای میانه و اروپا بستر اشتغال و كسب درآمد را ایجاد می كند و امیدواریم زیرساخت های لازم توسط دولت فراهم شود.
وی دسترسی به منابع طبیعی گسترده و بهره برداری از منابع سرشار انرژی را از دیگر ظرفیت های ایران عنوان و اضافه كرد: جامعه كارگری و كارفرمایی خود را ملزم به تمسك به توصیه های حكمیانه رهبر معظم انقلاب می داند تا به یاری بنگاه های اقتصادی كشور شتافته و با خلق جذابیت ها در محصولات ایرانی، نظر و سلیقه مشتریان داخلی و خارجی را تامین نماید.
به گفته وی، بسیج كارگری كشور در 2 هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی حضور دارد و كمك به تولید، افزایش بهره وری، افزایش تعهد، وجدان كاری و اسلامی كردن محیط كار از وظایف اصلی این نهاد است.
رعیتی فر ،با بیان این كه امروز مراكز تولیدی نیاز به حمایت همه جانبه مردم دارد، افزود: بسیاری از كشورها بسیج شده اند تا ایران را درحوزه اقتصادی به چالش بكشند و خاكریز ایران كارخانه ها و معادنی است كه كارگران كار می كنند تا چرخ اقتصادی در حركت باشد.
وی با بیان این كه زمانی كه تولید با ركود و تعطیلی مواج شود، سنگر را از دست داده ایم، اضافه كرد: بسیج و سپاه از همه ظرفیت ها در جنگ اقتصادی استفاده می كنند و یار كارگران و تولیدكنندگان هستند تا چرخ اقتصادی بیشتر از گذشته به حركت درآید.
وی با اشاره به این كه در اوایل جنگ و انقلاب برای بسیاری از محصولات و مایحتاج نیازمند بودیم، گفت: در این 40 سال همه مسئولان و مردم تلاش كردند با راه اندازی مراكز تولیدی و صنعتی خودكفا شویم.
رعیتی فرد با بیان این كه دشمن بیشترین فشار را در حوزه امنیت غذایی وارد می كند، ابراز امیدواری كرد: با تلاش های صورت گرفته این پیچ تاریخی نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شود.
وی با اشاره به نگرانی برخی از تحریم های نفتی آمریكا، گفت: كسانی كه نگرششان به غرب است دغدغه دارند با تحریم نفت چه اتفاقی برای اقتصاد ایران رخ می دهد، ولی ظرفیت تولیدی صنعتی و توانمندی در حوزه های مختلف به كشور و ملت كمك می كند تا تحریم ها بی اثر شود.
از پنجم تا 12 اردیبهشت ماه به عنوان هفته كارگر نامگذاری شده است.
/2085/ 1175/