۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۱۱
کد خبر: 83292522
T T
۰ نفر
رئیس بسیج كارگری: مردم با خرید كالای ایرانی به رونق تولید كمك كنند

قم- ایرنا- رئیس بسیج كارگری كشور گفت: مردم با خرید كالای ایرانی از تولید و كار ایرانی حمایت كنند تا رونق تولید در كشور محقق شود.

به گزارش ایرنا، علی حسین رعیتی فرد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به الزام های رونق تولید، افزود: برای تحقق رونق تولید بروكراسی اداری در این حوزه باید كاهش یابد و مسیر برای سرمایه گذاران هموار و از سوی دیگر فعالیت های سوداگرایانه تضعیف شود.
وی با تاكید بر این كه دلالی ها باید با كمك دولت و ایجاد ساز و كارهای قانونی كاهش یابد، تصریح كرد: حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در راس قوه قضاییه نوید بخش پررنگ شدن مبارزه با فساد است و بساط سوداگری و رانت را در حوزه تولید كم می كند.
وی با بیان این كه باید برای رونق تولید دیپلماسی اقتصادی فعال شود، ادامه داد: ایران اسلامی این ظرفیت را دارد تا با استانداردسازی محصولات تولیدی بازار 15 كشور همسایه را در دست بگیرد.
رعیتی فرد موقعیت جغرافیایی و راهبردی ایران را از دیگر شرایطی دانست كه به تولید كمك می كند و افزود: حضور ایران در سه راه سه قاره بزرگ آسیا، اروپا و آفریقا و ترانزیت كالا از دریای عمان و هند به آسیای میانه و اروپا بستر اشتغال و كسب درآمد را ایجاد می كند و امیدواریم زیرساخت های لازم توسط دولت فراهم شود.
وی دسترسی به منابع طبیعی گسترده و بهره برداری از منابع سرشار انرژی را از دیگر ظرفیت های ایران عنوان و اضافه كرد: جامعه كارگری و كارفرمایی خود را ملزم به تمسك به توصیه های حكمیانه رهبر معظم انقلاب می داند تا به یاری بنگاه های اقتصادی كشور شتافته و با خلق جذابیت ها در محصولات ایرانی، نظر و سلیقه مشتریان داخلی و خارجی را تامین نماید.
به گفته وی، بسیج كارگری كشور در 2 هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی حضور دارد و كمك به تولید، افزاش بهره وری، افزایش تعهد، وجدان كاری و اسلامی كردن محیط كار از وظایف اصلی بسیج كارگری است.
رئیس بسیج كارگری كشور با بیان این كه امروز مراكز تولیدی نیاز به حمایت همه جانبه مردم دارد، افزود: خیلی از كشورها بسیج شده اند تا ایران را در حوزه اقتصادی به چالش بكشند و خاكریز ایران كارخانه ها و معادنی است كه كارگران كار می كنند تا چرخ اقتصادی در حركت باشد.
وی با بیان این كه زمانی كه تولید با ركود و تعطیلی مواج شود، سنگر را از دست داده ایم، اضافه كرد: بسیج و سپاه از همه ظرفیت ها در جنگ اقتصادی استفاده می كنند و یار كارگران و تولیدكنندگان هستند تا چرخ اقتصادی بیشتر از گذشته به حركت درآید.
وی با اشاره به این كه در اوایل جنگ و انقلاب برای بسیاری از محصولات و مایحتاج نیازمند بودیم، بیان كرد: در این 40 سال همه مسئولان و مردم تلاش كردند با راه اندازی مراكز تولیدی و صنعتی خودكفا شویم.
رعیتی فرد با بیان این كه دشمن بیشترین فشار را در حوزه امنیت غذایی وارد می كند، ابراز امیدواری كرد: با تلاش های صورت گرفته این پیچ تاریخی نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شود.
وی با اشاره به نگرانی برخی از تحریم های نفتی آمریكا، گفت: كسانی كه نگرششان به غرب است دغدعه دارند با تحریم نفت چه اتفاقی برای اقتصاد ایران رخ می دهد، ولی ظرفیت تولیدی صنعتی و توامندی ایران در حوزه های مختلف به كشور و ملت كمك می كند تا این تحریم ها بی اثر شود.
از پنجم تا 12 اردیبهشت ماه به عنوان هفته كارگر نامگذاری شده است.
/2085/ 1175
۰ نفر