۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۰۷
کد خبر: 83292664
T T
۰ نفر
تسهیلات روستایی در طرح های بزرگتر هزینه شود

یاسوج- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی یاسوج گفت: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در اختیار طرح های بزرگتر این مناطق قرار گیرد تا اشتغال پایدار ایجاد شود.

جبار كیانی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات اشتغال روستایی انحراف زیادی را ایجاد می كند و علاوه بر تورم و نقدینگی در جای درستی نیز هزینه نمی‌شوند.
وی افزود: تسهیلات رونق به واحدهای بالای 30 درصد پیشرفت فیزیكی هم تعلق می گیرد تا این امر بتواند در رونق شهرك های صنعتی تاثیرگذار شود.
كیانی پور بیان كرد: با استفاده از ظرفیت قانون بودجه در زمینه كمك های فنی و اعتباری اتاق‌های بازرگانی بر نحوه تخصیص این منابع در استان ها نظارت كنند.
وی عنوان كرد: به علت بی اعتمادی، نبود انگیزه، مشكلات كاربری ها و همكاری نكردن دستگاه های اجرایی با وجود همه تلاش‌ها و تعداد زیاد نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی انجام نشد
وی با اشاره به اینكه اتاق بازرگانی یاسوج سیزدهمین بهار خود را سپری می كند، افزود: در ارتباط با امنیت اجتماعی اتاق یاسوج با بهبود فضای كسب و كار در تمام رویدادهای مهم استان و تصمیم‌های اقتصادی نقش آفرینی می‌كند.
كیانی پور گفت: اتاق بازرگانی یاسوج در امنیتی‌ترین نشست های اجتماعی و فرهنگی حضور دارد و به همین واسطه همكاری بسیار خوبی بین بخش خصوصی و سران سه قوه برقرار كرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی یاسوج تصریح كرد: بیش از 170 دانش آموز و دانشجوی ممتاز بوسیله اتاق بازرگانی یاسوج بورسیه شده اند كه هر ماه كمك هزینه تحصیلی دریافت می كنند.
كیانی پور عنوان كرد: در حوزه آموزش اتاق یاسوج هر ماه 2 دوره مجانی برگزار می كند و همه كارشناسان بیمه ها و بانك ها و بخش خصوصی در این دوره ها حضور پیدا می كنند.
وی ابراز داشت: چهار پروژه تحقیقاتی در حوزه ظرفیت های كهگیلویه و بویراحمد با همكاری اتاق ایران، اصفهان و تهران در حال انجام است كه می تواند در زمینه آمایش سرزمین به استان كمك كند.
كیانی پور گفت: اتاق یاسوج در چندین رویداد بین المللی مانند هندوستان روسیه سوریه قطر تاجیكستان اسپانیا ایتالیا و اسلواكی شركت كرده است.
/6110/9928