۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸
کد خبر: 83293132
T T
۰ نفر
خراسان شمالی مسابقات مدعیان تیم ملی كوراش را میزبانی می كند

بجنورد- ایرنا- دبیر انجمن كوراش گفت: مسابقات مدعیان تیم ملی كوراش 13 اردیبهشت ماه به میزبانی خراسان شمالی در بجنورد برگزار می شود.

كوروش خسرویار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات در هفت وزن با شركت كوراش كاران تمام استان ها به مدت یك روز در ورزشگاه شهید علیدخت برگزار خواهد شد.
وی افزود: بر این اساس هر استان در هر وزن 2 شركت كننده خواهد داشت اما استان خراسان شمالی به عنوان استان میزبان مسابقات، با سه تیم هفت نفره در این رقابتها حضور می یابد.
خسرویار گفت: نفرات برتر این مسابقات به همراه كوراش كارانی كه سال گذشته در مسابقات آسیایی و جهانی رده جوانان موفق به كسب مقام شده بودند، به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.
وی افزود: بعد از برگزاری 2 مرحله اردو و ریزش نفرات نیز در هر وزن یك نفر به عنوان برگزیده به تیم ملی دعوت می شود تا در مسابقات آسیایی شركت كند.
عضو كمیته جهانی كوراش یادآور شد: مسابقات قهرمانی كوراش جوانان آسیا 27 خردادماه به میزبانی كشور تایلند برگزار می شود.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی مردادماه امسال نیز اردوی مشترك بین المللی كوراش را میزبانی خواهد كرد.
در نخستین دوره مسابقات كوراش جوانان آسیا كه سال 96 در بجنورد برگزار شد، ورزشكارانی از 14 كشور شركت داشتند.
خراسان شمالی یك هزار و 400 ورزشكار بیمه شده در رشته كوراش و جودو دارد.
این استان به دلیل رواج كشتی بومی باچوخه، یكی از قطب های اصلی ورزش های رزمی كوراش و جودو در كشور است و تاكنون قهرمانان زیادی به كشور معرفی كرده است.
این در حالی است كه امتیاز برگزاری مسابقات بین المللی كوراش، كه قرار بود فروردین امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود، به علت عدم همراهی مسئولان، از این استان گرفته شد.
ط/5132