۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۳۶
کد خبر: 83294149
T T
۰ نفر
طرفداران صدر مقابل كنسولگری بحرین تجمع كردند/ احضار سفیر

نجف - ایرنا - گروهی از طرفداران سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر از ساعتی پیش در برابر كنسولگری بحرین در نجف تجمع اعتراض آمیز برگزار كردند.

به گزارش ایرنا، در پی توییت 'خالد بن احمد آل خلیفه' وزیر امور خارجه بحرین درباره اظهارات اخیر سید مقتدا صدر و بكار بردن توصیفاتی چون احمق، گروهی از طرفداران رهبر جریان صدر در برابر كنسولگری این كشور در نجف تجمع كرده و اعلام كردند عصر یكشنبه نیز در برابر سفارت بحرین در بغداد پایتخت عراق تجمع اعتراض آمیز برگزار می كنند.
متقدا صدر روز شنبه در پیام مفصلی در تحلیل اوضاع عراق و منطقه از جمله خواستار كناره گیری سران بحرین برای حل بحران سیاسی در این كشور شده بود.
وی همچنین پیشنهاداتی درخصوص جلوگیری از آنچه درگیری ایران و آمریكا از یكسو و ایران و عربستان از سوی دیگر و دور نگهداشتن عراق از تعبات آن نامیده بود، ارائه كرده بود.
در همین حال 'حسن الكعبی' نائب رئیس پارلمان عراق نیز در بیانیه ای با محكوم كردن توهین وزیر خارجه بحرین به صدر خواستار احضار سفیر این كشور به وزارت امور خارجه و اعتراض شدید به وی شد.
وی اظهارات خالد بن احمد را تجاوز آشكار و توهین عمدی به یكی از شخصیت های بزرگ عراق به جرم اعلام همبستگی با یكی از مطالبات ملت های جهان مبنی بر اعتراض به نظام دیكتاتوری و ظالم در بحرین دانست.
از سوی دیگر یكی از نزدیكان جریان مقتدا صدر نیز به نقل از وی از طرفدارانش خواست اگر قصد تجمع (عصر فردا) در برابر ساختمان سفارت بحرین در بغداد دارند، تنها یك شاخه گل بعنوان هدیه ای از طرف خود و صدر به مردم بحرین به آنها (كاركنان سفارت بحرین) بدهند.
دقایقی پس از انتشار این خبر نیز 'محمدعلی الحكیم' وزیر امور خارجه دستور احضار سفیر بحرین و همچنین كاردار آمریكا در بغداد را صادر كرده است.
خاورم*4***380*