۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83294646
T T
۰ نفر

ایمنی، برند راه آهن است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83294646
ایمنی، برند راه آهن است

تهران- ایرنا- مدیرعامل راه آهن ایران گفت: ایمنی برند راه‌آهن و راه‌آهن كلید واژه توسعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سعید رسولی» روز یكشنبه در همایش ایمنی در راه آهن كه در ساختمان مركزی شركت راه آهن برگزار شد، افزود: آمار تلفات حمل و نقل ریلی قابل قبول است و این تعداد نیز با استفاده از دانش، تجربه، فرهنگ سازی و آموزش نیروی انسانی كاهش یافته است.
وی اضافه كرد: استفاده از سامانه های هوشمند، افزایش استفاده از حمل و نقل ریلی، ارتقای سطح كیفی، تمركز بر نقش عوامل انسانی و اتخاذ رویكرد پیشگیرانه در حمل و نقل از استراتژی هایی است كه برای رسیدن به ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد.
رسولی تاكید كرد: شناسایی خطاهای انسانی و مشكلات فنی قبل از وقوع، نتیجه اجرای این استراتژی هاست.
مدیرعامل راه آهن كشور بیان كرد: در سیل اخیر خسارات وارده به حمل و نقل ریلی و زیرساخت های آن هر چند كه آمار دقیق برآورده نشده است از بخش های دیگر كمتر بود و این نشان از ثبات و پایداری حمل و نقل ریلی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه آمار 17 هزار تلفات جاده‌ای در سال زیبنده كشورمان نیست، گفت: این شرایط را می‌توان جنگ در جاده‌ها تلقی كرد و معتقدم با جنگ جاده‌ای مواجهیم و وظیفه داریم كه این میزان تلفات ناشی از بروز سوانح و تصادفات جاده‌ای را كاهش دهیم و راه‌آهن نقش موثر در این زمینه دارد.

** میانگین تلفات جاده ای 45 نفر در روز است
«جبارعلی ذاكری» رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز در این همایش با بیان اینكه آمار سوانح جاده ای و ریلی در اكثر كشورها قابل مقایسه نیست، گفت: ایمنی مهمترین مزیت حمل و نقل ریلی است .
وی افزود: افقی كه كشورها برای حمل و نقل ریلی در نظر گرفتند رساندن سوانح ریلی به عدد صفر است در حالیكه در سوانح جاده ای این عدد بزرگ است و در كشور ما شرایط بدتر است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهارداشت: در سال 1384 آمار كشتگان جاده ای به 27 هزار نفر بود و اخیرا این رقم به 16 هزار كشته یعنی میانگین 45 نفر در روز رسیده است.
به گفته وی سهم حمل و نقل ریلی برای كاهش این میزان قابل توجه است.
ذاكری اظهارداشت: تدوین ساختار ایمنی راه آهن ابتدا توسط پرسنل و برای ارزیابی و شناسایی خاطی بوده اما در 10 سال گذشته با برون سپاری شركت ها و ورود بخش های خصوصی در این مورد تجدید نظری در ساختار شكلی ایمنی راه آهن انجام گرفت و این ضرورتی بود كه باید در راه آهن انجام می شد.
وی آموزش مستمر ایمنی در راه آهن را ضروری دانست و گفت: این آموزش ها باید به روز رسانی شود و علاوه بر آن از تجربیات دیگر كشورها نیز استفاده كنیم.
رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برگزاری همایش یك روزه ایمنی در راه آهن گفت: 300 اثر به این همایش ارسال شد كه 10 مقاله برتر ارائه می شود.
اقتصام **٩١٣٢**2078**2022