۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۵۷
کد خبر: 83295594
T T
۰ نفر
شهرك هاي كشاورزي براي رونق توليد حمايت مي شوند

كرج - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي شهرستان كرج گفت كه حمايت از رونق اشتغال و افزايش بهره وري عوامل توليد با توسعه شهرك هاي كشاورزي محقق مي شود.

عبدالرضا روشن نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حمايت از ايجاد شهرك هاي كشاورزي و تامين زيرساخت هاي لازم براي توسعه و سرمايه گذاري در اين بخش، گام موثري براي ارتقاء توليد در بخش كشاورزي است.
وي اضافه كرد: حمايت از ايجاد شهرك هاي كشاورزي علاوه بر رونق توليد، حمايت از توليد داخلي، رونق اشتغال و افزايش بهره وري عوامل توليد را نيز در بردارد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر بستر لازم براي حضور سرمايه‌گذاران در توسعه شهرك‌هاي كشاورزي به خوبي فراهم شده است.
روشن نژاد بهره‌وري عوامل توليد، صرفه‌جويي در مصرف آب، خوداتكايي و افزايش صادرات در بخش كشاورزي را از جمله سياست هاي وزارت جهاد كشاورزي براي ايجاد شهرك هاي كشاورزي عنوان كرد.
وي گفت: تسهيل و تسريع در فرايند صدور مجوز تأسيس و پرداخت تسهيلات به سرمايه‌گذاران براي تأسيس شهرك هاي كشاورزي بويژه در توسعه كشت هاي متراكم با انتقال كشت محصولات از فضاي باز به گلخانه و ايجاد شهرك هاي گلخانه‌‌اي، از اولويت هاي كاري جهاد كشاورزي است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان كرج افزود: در جهت تحقق اهداف وزارت جهاد كشاورزي براي بهره گيري از ظرفيت هاي شهرستان در اين حوزه همه توان و تلاش خود را بكار خواهيم گرفت.
روشن نژاد يادآور شد: متقاضيان حقيقي و حقوقي واجد شرايط در صورت دارا بودن مدارك مثبته مي توانند با مراجعه به جهاد كشاورزي شهرستان از مشاوره كارشناسان مربوطه در اين زمينه بهره مند شوند.
هم اكنون سطحي بالغ بر 2 هزار و 431 هكتار از اراضي شهرستان زير كشت سبزي و صيفي در فضاي باز قرار دارد و تلاش بر اين است كه با اقدامات آموزشي و ترويجي كشاورزان را به انتقال كشت از فضاي باز به كشت گلخانه اي ترغيب شوند.
سطح زير كشت گلخانه اي در شهرستان كرج 57.5 هكتار مي باشد.
شهرستان كرج داراي پنج هزار و 530 هكتار اراضي باغي و سه هزار و 963 هكتار اراضي زراعي مي باشد.
6156/6993