۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۸
کد خبر: 83295608
T T
۰ نفر
نيروي دريايي ايران در آب هاي بين المللي مقتدرانه عمل مي كند

رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان بندرانزلي گفت: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران درتمام جهان صاحب نام است و در آب هاي بين المللي مقتدرانه عمل مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا اسماعيل حيدري آزاد شامگاه يكشنبه در مراسم هفتاد و هشتمين سالگرد شهادت شهيد بايندر در بندرانزلي اظهار كرد: دنيا به دنبال صلح و آرامش است و صلح و دوستي و برابري و مودت مهمترين پيام نيروهاي مسلح ايران است.
وي با بيان اينكه گردشگري و صيادي مهمترين منابع درآمدي شهروندان انزلي است، افزود: مقدمات لازم براي همكاري و هماهنگي همه دستگاه هاي اجرايي و همچنين حضور سرمايه گذاران در انزلي فراهم شده تا بندرانزلي از شهر مسير سفر به مقصد سفر تبديل شود.
حيدري آزاد با اشاره به وجود بيش از 67 درصد مجموعه اقامتي گيلان در بندرانزلي گفت: در تلاشيم بندرانزلي به قطب گردشگري گيلان تبديل شود.
وي تصريح كرد: تمامي مجتمع هاي اقامتي و اماكن پذيرايي گردشگري حلال را در دستور كار دارند .
فرماندار انزلي با اشاره به فرارسيدن سالگرد شهادت شهيدان بايندر افزود: شهادت دو برادر در شمال و جنوب كشور در سال 1320 و در دفاع از وطن در برابر متجاوزان به ميهن، نشان از وطن پرستي اين شهدا دارد.
حيدري آزاد همچنين اظهار كرد: اين خاك و وطن تاريخ و زمان نمي شناسد و هركس كه درراه دفاع از ميهن و براي وطن جان خود را اهدا كند، شهيد است.
به گزارش ايرنا ، ناو سروان‌ يدالله‌ بايندر در سال 1320 مسئوليت‌ كفالت‌ فرماندهي‌ نيروي‌ دريايي‌ در درياي خزر را به عهده‌ داشت؛ در آخرين ساعات شب دوم شهريور به دولت ايران اطلاع داده شد به خاطر بي توجهي به خواسته متفقين مبني بر اخراج نيروهاي آلماني، ارتش دو كشور به شمال و جنوب ايران حمله خواهند كرد و به فاصله چند ساعت ، ما در معرض تهاجم قرار گرفت و در جريان اين حمله، ناو سروان يدالله بايندر شهيد شد، مزار او هم اكنون در محوطه باراندازهاي بندر انزلي است.
بندرانزلي در 40 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع شده و ناوگان شمال نيروي دريايي و منطقه چهارم دريايي در اين شهر ساحلي مستقر است.
7471 / 2007