۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83295762
T T
۰ نفر

نماینده مجلس: محرومیت شمیرانات را باید فریاد زد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83295762
نماینده مجلس: محرومیت شمیرانات را باید فریاد زد

تهران- ایرنا- سید«فرید موسوی» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینكه نگاه ملی به استان تهران بویژه شمیرانات به غلط خوش نشینی و فاقد مشكل است گفت: زمانی كه محرومیت این منطقه بویژه مردم بومی را فریاد می زنیم مورد اتهام و هجمه رسانه ها قرار می گیریم.

به گزارش ایرنا وی شامگاه یكشنبه در نشست مردمی شهر شمشك دربندسر از توابع شهرستان شمیرانات ضمن ابراز گلایه از فضای نامطلوب رسانه ای خطاب به مردم منطقه افزود: تمامی تهمت ها را به جان می خریم و تا آخرین لحظه در احقاق حقوق شهروندان تلاش می كنیم.
وی با بیان اینكه اگر رسانه ها مدرك دارند صریح صحبت كنند و از تهمت بپرهیزند اظهار داشت: این هجمه ها نیز ثمره نگاه های غلط به شمیرانات است.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: ویلانشینی در شمیرانات منجر به ایجاد تفكری اشتباه در نگاه ملی شده كه آسیب آن به اهالی بومی منطقه وارد می شود در حالی كه این ویلاها به جز پرداخت عوارض به شهرداری و مزاحمت برای اهالی هیچ عایدی برای شهرستان ندارند.
این نماینده مجلس با اشاره به سیلاب اخیر بخش رودبار قصران بیان كرد: تجاوز و تعدی به حریم رودخانه ها، سوءمدیریت و اقداماتی كه در گذشته بدون آینده نگری صورت گرفته منجر به خسارتی افزون بر 300 میلیارد تومان به این منطقه شده است.
موسوی تصریح كرد: شرایط طبیعی و كوهستانی بخش های شمیرانات نیز سبب افزایش چند برابری هزینه های عمرانی و خدماتی می شود كه به مشكلات منطقه و دشواری تامین اعتبارات آن افزوده است.
وی با اشاره به درخواست مردم و مسئولان نسبت به واگذاری پیست اسكی شمشك به شهرداری و بخش خصوصی اظهارداشت: واگذاری این پیست با هدف ایجاد درآمد پایدار در منطقه، اشتغالزایی و بهره مندی شهروندان از منافع مالی مراحل آخر را می گذراند و بزودی محقق می شود.
موسوی همچنین اعلام كرد: طرح هادی شمشك دربندسر نیز در دست پیگیری قرار دارد و بزودی ابلاغ خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تاكید بر همدلی مردم و مسئولان گفت: البته كوتاهی و مشكلات را انكار نمی كنیم اما هدف برخی افراد در فضای مجازی ترویج ناامیدی و بدبینی مردم به خدمت گذارانشان است لذا باید با وحدت و هم افزایی مقابل تخریب دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی بایستیم.
به گزارش ایرنا «عادل مصدقی» معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران نیز در این نشست اعلام كرد: سیلاب فروردین امسال در حوزه راهها 92 میلیارد و 40 میلیون تومان به بخش های شمیرانات و كن تهران خسارت وارد كرد.
وی افزود: موارد را به مراجع مختلف منعكس كرده ایم و انتظار داریم از منابع بحران اعتباراتی محقق شود تا بتوانیم اقدامات اساسی را برای بازسازی نقاط آسیب دیده ناشی از سیل انجام دهیم.
مصدقی تاكید كرد: تخصیص نیافتن اعتبارات لازم به بروز مشكل در نگهداری و ترمیم راه ها منجر می شود.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: لایروبی نشدن رودخانه جاجرود و ساخت و سازهای حریم آن سبب انحراف آب به سمت جاده و خسارات وارده به راهداری شده است.
مصدقی از برنامه ریزی برای روكش آسفالت در سال 98 نیز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در شمیرانات خبر داد.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران افزود: تخلیه سنگ هایی كه در پشت فنس های منطقه «كمرخانی» شهر فشم سقوط كرده اند از ابتدای سال همواره در حال انجام است.
وی در ادامه اعلام كرد: در منطقه كلوگاه (پل حاجی آباد) نیز به منظور راهسازی و پیشگیری از خطرساز شدن سنگ های بزرگ 3 مورد انفجار عصر دیروز (یكشنبه) انجام شد.
«سیروس قدرتی» معاون عمرانی فرماندار شمیرانات نیز ضمن بیان اینكه سیلاب اخیر بسیاری از زیرساخت ها را از بین برده گفت: با توجه به شرایط كوهستانی منطقه و كمبود اعتبار، تلاش ما در مرحله اول حفظ امكانات و تامین امنیت مسیرهای موجود است.
وی افزود: شاخص های متعدد از جمله جمعیت مانعی در ایجاد امكانات بهداشتی و ... در مناطق هستند اما تلاش می كنیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بهبود شرایط زندگی شهروندان مناطق كم جمعیت امكانات را افزایش دهیم.
این مقام مسئول با اشاره به نبود پمپ بنزین در منطقه شمشك اظهارداشت: به محض اعلام آمادگی پخش فرآورده های نفتی و شهرداری این اقدام نیز انجام خواهد شد.
به گفته «احمد محمد صالح» معتمد شهر شمشك دربندسر در این نشست، جاده های ناایمن و مشكلات ترافیكی، نبود درمانگاه یا پزشك مستقر در شهر و نیز پمپ بنزین، نداشتن كلانتری و ابلاغ نشدن طرح هادی كه منجر به ساخت و سازهای بی رویه و تجاوز به حریم رودخانه و كوه ها می شود از جمله مشكلات این منطقه است.
وی همچنین واگذاری پیست اسكی شمشك از شركت توسعه و تجهیز اماكن ورزشی به شهرداری شمشك را از مهمترین درخواست های اهالی برشمرد.
به گزارش ایرنا پیش از این جلسه موسوی نماینده تهران به همراه معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره كل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از مسئولان شهرستان شمیرانات از مسیر شمشك - دیزین، پیست اسكی دربندسر، مسیرهای پرخطر و خسارات سیلاب اخیر بخش رودبارقصران بازدید كردند.
شهر شمشك دربندسر از توابع بخش رودبارقصران شمیرانات در شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897/ 1008