۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۶
کد خبر: 83296786
T T
۰ نفر
120 نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریكا شدند

بغداد – ایرنا – در پی ادامه تحركات نظامی آمریكا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریكایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان كركوك، 120 نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

به گزارش ایرنا، 'حسن سالم' عضو فراكسیون سازندگی در پارلمان عراق روز دوشنبه از جمع آوری 120 امضا برای رسیدگی به ماجراجویی های اخیر نیروهای آمریكایی شد.
وی گفت: تاكنون بیش از 120 امضای نماینده پارلمان این كشور جمع آوری شده است تا بررسی اقدامات ناقض قانون از سوی نیروهای آمریكا در دستور كار پارلمان قرار گیرد.
حسن سالم افزود: امضا كنندگان خواستار دعوت فرمانده كل نیروهای مسلح عراق (عادل عبدالمهدی نخست وزیر) و فرماندهان امنیتی برای پیگیری موضوع حضور نیروهای خارجی، تعداد نیروها و تعداد پایگاه های نظامی در عراق هستند.
'نعمی العبودی' دیگر عضو فراكسیون سازندگی نیز روز شنبه از ارائه درخواست به رئیس پارلمان عراق برای دعوت از عادل عبدالمهدی نخست وزیر این كشور به جلسه پارلمان برای پیگیری موضوع هدف گیری نیروهای پلیس فدرال عراق در كركوك توسط نیروهای آمریكایی خبر داده بود.
در پی فاش شدن حمله بالگردهای جنگی ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم در عراق به سركردگی آمریكا به مواضع نیروهای عراقی سحرگاه چهارشنبه گذشته در منطقه الریاض شهرستان الحویجه در استان كركوك عراق و كشته شدن یك نیروی پلیس فدرال و زخمی شدن دو تن دیگر، گروههای مختلف عراقی به این امر واكنش نشان دادند.
گروههای مختلف عراقی با محكوم كردن این حمله تاكید كرده اند كه آمریكا درباره ماموریت نیروهایش در عراق و انحصار آن در مبارزه با داعش و آموزش نیروهای عراقی دروغ می گوید.
هر چند ائتلاف آمریكایی همچون همیشه علت حمله به نیروهای عراقی را شلیك اشتباه عنوان كرده است اما ستاد عملیات مشترك عراق دو روز بعد در بیانیه ای با تایید این خبر اعلام كرده بود كه یك كمیته تحقیق تشكیل داده است تا جزییات حادثه مشخص شود.
بسیاری از شخصیت ها، احزاب و نمایندگان پارلمان ماههاست با اشاره به گذشت نزدیك به دو سال از اعلام پایان نظامی داعش، خواستار اتمام كار ائتلاف بویژه نیروهای چند هزار نفره رزمی آمریكا در خاك كشورشان هستند.
خاورم*4**380**